اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در اراضی فلسطینی شد

اتحادیه عرب استقرار دوباره نیروهای حفاظت بین‌المللی در شهر الخلیل در کرانه باختری و به شکل کلی در تمامی اراضی فلسطینی و نیز ایجاد سازوکاری برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو چهار را خواستار شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، اتحادیه عرب افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیلی را که با هدف یهودی‌سازی مرکز شهر الخلیل، بیرون راندن ساکنان آن، ادامه یورش به حرم ابراهیمی و ممانعت از برپایی نماز انجام می‌شود، محکوم کرد.

سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین در بیست و پنجمین سالگرد کشتار حرم ابراهیمی بر درخواست سازمان ملل برای ایجاد سازوکاری مناسب برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو چهار در این زمینه و ممانعت از تکرار این کشتارها و اقدامات تروریستی که هر روزه در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد.

ابوعلی گفت: این سالگرد در سایه ادامه و افزایش تعرض اسرائیل به حقوق و هویت فلسطینی‌ها و با تشویق و نظارت دولت آمریکا برگزار می‌شود.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین افزود: این سالگرد دردناک به تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای توقف فعالیت ناظران بین‌المللی در شهر الخلیل بازمی‌گردد، تصمیمی که به دلیل این کشتار وحشتناک گرفته شد و شهروندان فلسطینی را در مقابل تروریسم، شهرک‌نشین‌های مسلح و عوامل تروریستی آن تنها گذاشت.

وی در ادامه نسبت به خطر این تصمیمات رژیم صهیونیستی درباره افزایش اقدامات بی‌هدف در حرم ابراهیمی و کنترل بر آن و آغاز اقدامات گسترده برای یهودی‌سازی الخلیل که پیامدهای خطرناکی برای منطقه دارند، هشدار داد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.