اتحاد نیاز ضروری امت اسلام در شرایط حساس کنونی است

۲۰م دیماه ،

رحیمی در دیدار رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق:

معاون اول رییس جمهور با اشاره به رابطه عمیق و مستحکم جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: دو ملت از روابطی برادرانه برخوردارند و در این میان حرکت اسلامی کردستان عراق نیز یکی از جنبش های اصیل و نزدیک به دو ملت است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «شیخ علی عبدالعزیز»، رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق، بر لزوم گسترش فعالیت جنبش های مبتنی بر اسلام در منطقه تاکید کرد و افزود: اتحاد و یکپارچگی یکی از نیازهای ضروری و پر اهمیت امت اسلام در شرایط حساس کنونی است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توطئه های غرب علیه جوامع اسلامی، خواستار تقویت روحیه برادری، همبستگی و ظلم ستیزی در میان همه کشورها و حرکت های اسلامی شد و گفت: ملت های مسلمان باید با خودباوری و مقاومت، در برابر نظام استکبار و قدرت های بزرگ ایستادگی کنند و تردیدی نیست که در این شرایط پیروزی از آن ما خواهد بود.

«شیخ علی عبدالعزیز»، رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به تلاش قدرت های زورگو برای به انزوا کشاندن اسلام، گفت: ملت عراق و حرکت اسلامی کردستان در اوضاع حساس کنونی منطقه، با ایستادگی و اتحاد، به دنبال استقرار ثبات در این کشور بوده و در این مسیر قدردان مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی ایران می باشند.

وی بر لزوم یکپارچگی مسلمان شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: دشمنان تلاش می کنند با ایجاد تفرقه میان مسلمانان، به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزنند و از این شرایط برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند اما ملت های مسلمان با هوشیاری کامل، دشمنان را در رسیدن به این اهداف ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.