اتحاد کشورهای مستقل عامل پیروزی در برابر فشار دشمنان است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجلس در دیدار با معاون رئیس‌جمهور کوبا تأکید کرد: اتحاد و همکاری مشترک میان کشورهای مستقل جهان عامل پیروزی در برابر توطئه‌ها و اعمال فشار دشمنان است.

به گزارش حوزه پارلمان ممتاز نیوز، به نقل از اداره خبرها مجلس، ریکاردو کاپری ساس معاون رئیس‌جمهور کوبا پیش از ظهر امروز (شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اظهار خرسندی از روند گسترش مناسبات دوستانه دو کشور، بر اهمیت توسعه روابط فیمابین ایران و کوبا در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور در سطحی استثنایی قرار دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه مناسبات دوستانه فیمابین بهره برد.

وی بر همین اساس بر اهمیت نقش گروه‌های دوستی-پارلمانی در مجالس دو کشور برای تعمیق و گسترش مناسبات پارلمانی تأکید کرد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، سفر معاون رئیس‌جمهور کوبا برای شرکت در مراسم تحلیف یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران را حاکی از دوستی ریشه‌دار و عمیق میان دو کشور دانست.

وی همچنین با اشاره به مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در خصوص مسائل جهانی در مجامع بین‌المللی،‌ بر لزوم انجام مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و تقویت روحیه مقاومت در برابر سلطه‌طلبی قدرت‌های جهانی تأکید کرد.

رئیس مجلس در پایان این دیدار با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌طلب اکنون در بحران‌هایی که خود مسبب وقوع آن در جهان بوده‌اند، گرفتار می باشند، اتحاد و همکاری مشترک میان کشورهای مستقل جهان را عامل پیروزی در برابر توطئه‌ها و اعمال فشار دشمنان برشمرد.

«ریکاردو کاپری ساس» معاون رئیس‌جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابراز رضایت از سطح مناسبات دو کشور، گفت: روابط ایران و کوبا در همه زمینه‌ها در حال توسعه و پیشرفت است و با تلاش مشترک باید در جهت تحکیم و تقویت آن کوشید.

وی ضمن تأکید بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط فیمابین، تصریح کرد: مجالس دو کشور باید در راستای همبستگی بیشتر و توسعه روابط دوستانه فیمابین گام بردارند.

معاون رئیس‌جمهور کوبا با مهم خواندن توسعه مناسبات با ایران با کشورش، بر لزوم افزایش مراودات دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.