اتخاذ استراتژی تهاجمی برای ضربه زدن به سیستم اعتیاد ضروریست

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ‘ حمید صرامی ‘ افزود: سرعت عمل، بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و دینی با هدف ایمن‌سازی ، تقویت رویکرد خودکنترلی، تعهد، انگیزه و جدیت توسط دست‌اندرکاران مربوطه از اهرم‌های اساسی و اثرگذار برنامه‌های پیشگیری است.

وی تاکید کرد: لزوم تقویت برنامه‌های کاهش عرضه به‌منظور جلوگیری از دسترسی آسان به مواد در سطح کوچه ، خیابان‌ها و نیز ترویج برنامه‌های درمانی به‌منظور کنترل تقاضای معتادان ، از الزامات برنامه‌های امر مبارزه با موادمخدر است که سبب موفقیت بیشتر برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین به عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری در سال ۹۰ پرداخت و گفت : تقویت تعاملات بین‌بخشی، تمرکززدایی در اقدامات ،توجه جدی به استان‌ها، مداخله مراکز علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه ، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در عرصه فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد بخشی از تلاش‌های ستاد در سال گذشته بود.

صرامی افزود:بودجه مورد نیاز به‌منظور تحقق مفاد سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در نخستین سال برنامه پنجم توسعه (سال ۹۰) معادل ۱۳۳ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۰میلیارد و پانصد میلیون تومان به دستگا‌ه‌های مورد نظر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: به همین دلیل میزان سطح پوشش پروژه‌ها با محدودیت مواجه شده است.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال ۹۰ از ردیف اعتبار کمکی ستاد مبارزه با موادمخدر میزان سه میلیارد و هفتصد و بیست میلیون تومان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت، اظهار داشت: سه هزار جلسه آموزش شش ساعته شامل پیشگیری اولیه از اعتیاد، سبک‌های فرزندپروری و مهارت‌های زندگی در یک‌هزار و ۳۲۸ دبیرستان دولتی استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

به گفته صرامی،در این جلسات بیش از یک میلیون نفر از والدین دانش‌آموزان مقطع متوسطه، نحوه ارتباط موثر با دانش‌آموزان و آشنایی با عوامل محافظ و خطر را در ۷ هزار و ۷۴۸ دبیرستان دولتی استان‌های سراسر آموزش دیدند.

وی ، تهیه، تولید و توزیع۴۵۰ هزار نسخه نشریه پیشگیری نوین در شش عنوان با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه، تهیه، تولید و توزیع ۱۵۰ هزار نسخه پیشگیری نوین در شش عنوان با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی ویژه مدیران و مشاوران مدارس مقطع متوسطه را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

صرامی گفت :از ردیف اعتبار کمکی ستاد مبارزه با موادمخدر در سال ۹۰ نیز ۷۰۰ میلیون تومان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص یافت که از نتایج آن می‌توان به برگزاری ۶۳۰ جلسه آموزش چهار ساعته شامل مهارت‌های زندگی و پیشگیری از سوءمصرف مواد در ۸۱ دانشگاه دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شرکت ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان جدید و تهیه، تولید و توزیع ۳۶ هزار نسخه نشریه پیشگیری نوین اشاره کرد.

اجتمام **۹۰۲۲*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۵۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.