اتخاذ تدابیری برای ادامه تحصیل دانشجویان و سرپا ماندن واحدهای دانشگاهی

۰۹م آذر ،

154-10.jpg

دبیر منطقه ۱۳ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به مدد حمایت‌های مسئولان کشور توانسته به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، دکتر عبدالحسین رسولی‌نژاد در مراسم معارفه و تودیع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب افزود: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی بیش از نصف دانشجویان کشور را در خود جای داده و به پیشرفت‌های علمی بسیاری دست یافته است.

وی با اشاره به تحقق پیش از موعد اهداف علمی سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور گفت: با گذشت هفت سال از زمان تنظیم این سند، فتح قله‌های علمی ۱۳ سال مانده به فرصت تعیین شده محقق شده و در حال حاضر ایران قدرت برتر علمی در منطقه است.

رسولی‌نژاد اظهار کرد: با لحاظ تعداد اسناد علمی نسبت به کل اسناد انتشار یافته دنیا، کشور ایران در زمینه تولید علم با سهم ۴۲/۱ درصد نسبت به ترکیه با سهم ۲۹/۱ درصد در مرتبه بالاتر بوده و این پیشگامی در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز با تولید ۲۶ هزار مقاله علمی حفظ و ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به افزایش تورم و ثابت ماندن نرخ شهریه‌ها، خواستار مدیریت بهینه در واحدهای دانشگاهی شد و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بدون متکی به بودجه دولت اداره می‌شود، باید تدابیری صورت بگیرد تا هم دانشجو توان تحصیل را داشته باشد و هم واحد دانشگاهی بتواند سرپا بایستد.

دبیر منطقه ۱۳ دانشگاه آزاد اسلامی بر تعامل و همکاری مسئولان دانشگاه با اعضای شورای اداری و مدیریت شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.