اتصال دریای خزر به خلیج فارس از رویا تا واقعیت

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

 

امکان سنجی اتصال دریای خزر به خلیج فارس

به گزارش ممتاز نیوز، رئیس کمیســیون امنیت ملی و سیاســت خارجی مجلس در ســومین اجلاس هم اندیشی دریای خزر بر لزوم پیگیری جدی و برنامه ریزی شده اتصال دریای خزر به خلیج فارس تاکید کــرد و گفت: قــرارگاه خاتم با تشــکیل کارگروه هایی در حــال مطالعه و امکان سنجی پروژه است.

با توجه به توانمندی قرارگاه خاتم اگر این هدف در کشور کم آب ما محقق شود با توجه به آثار زیست محیطی در حمل و نقل دریایی نیز می تواند تحولساز باشد. علاءالدین بروجردی افزود: این ایده از یک پشتوانه و تجربه جهانی برخوردار است که میتواند یک تحول زیست محیطی عظیم در مناطق کویری کشور ایجاد کند.

تجربه چین در کانال یک هزار و ۳۰۰ کیلومتری از جنوب به شمال این کشور و تجارب جهانی نشان دهنده این مهم است که این دیدگاه به واقعیت عملی نزدیک است.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. سلام اگر عملی بشه از نون شب واجب تر است. سفره های زیر زمینی - کشتی رانی - جذب توریست - برگشت زندگی به حشیه کویر و....:

    با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی امکان پذیر است. کافیه فراخان مشارکت بذارند.

  2. مهران:

    اگه مثل ترازبندی خیابانهای شهر . مثل پروژه های نیمه کاره . مثل در اوردن زیرخاکی های با ارزش و خروخ از کشور . مثل خشک شدن دریاچه ارومیه و به قیمت زیر آب رفتن زندگی مردم بدبخته . بهتره در عربستان این کار انجام بشه . در ایران نازنین خیر .

  3. javadjakol:

    اگه بشه چی میشه محشر میشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.