اتصال ۱۱۰ بیمارستان کشور iبه سامانه پرونده الکترونیک سلامت

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس شورای سیاستگذاری وزارت iبهداشت گفت: اکنون ۱۱۰ بیمارستان و ۳۶۰ مرکز iبهداشتی درمانی iبه سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیک سلامت) متصل می باشند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از  وب دا، دکتر باقر لاریجانی در همایش تله‌مدسین و بیمارستان الکترونیک با اشاره iبه اینکه اکنون ۲۵ هزار کاربر در مجموعه علوم پزشکی تهران در فضای مجازی فعال می باشند خاطرنشان کرد: ‌۲۶ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه، بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۵ دانشکده iبه سازمان مجازی الکترونیک متصل می باشند و تقریباً می‌توان گفت مکاتبه غیرالکترونیک نداریم و سالهاست که بحث استفاده از کاغذ در مکاتباب متداول ما حذف شده است.

وی افزود: از آنجایی که وزارت iبهداشت تاکید ویژه‌ای بر تشکیل پرونده الکترونیک برای همه ایرانیان دارد اولین نمونه طرح سامانه پرونده الکترونیک «سپاس» در این دانشگاه شکل گرفته و بیش از ۳۵۰ هزار پرونده الکترونیک در حوزه درمان و بستری در حال استفاده است.

دکتر لاریجانی از iبهره‌گیری دانشگاه مجازی برای آموزش تخصص پزشک خانواده خبر داد و ابراز داشت: با استفاده از فضای مجازی می‌توان طی ۵ سال تخصص پزشک خانواده را در فضای مجازی ارائه کرد.

وی ادامه داد:‌ ارزشیابی اساتید ما نیز iبه صورت الکترونیک انجام می‌شود و هر استادی iبه صورت روزانه وضعیت کار خود را در عرض ۵ دقیقه ثبت می‌کند تا توسط مدیر گروه iبه تایید برسد و طی یک فرآیند می‌توان عملکرد هر استاد را جزء iبه جزء در طی سال سنجید.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت iبهداشت در خصوص فراگیر شدن پرونده الکترونیک سلامت در کشور گفت: در بسیاری از نقاط کشور این طرح iبه خوبی پیش می‌رود چون از نظر ما این امر فقط ابزاری برای بیمار نیست بلکه بسیاری از امکانات مانند ثبت بیماری‌ها، ارائه آمار و یکپارچه‌سازی را iبه دنبال دارد و وقتی که بیماری اپیدمی می‌شود می‌توانیم بستری برای گرفتن گزارش تفسیری روزانه از طریق سامانه الکترونیک داشته باشیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.