اتفاقی عجیب در دنیای اطلاعات/ اپل به کما رفت!

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

وب پایگاه اینترنتی شرکت اَپل که هفته قبل برای مدتی مختل شده بود، توسط هکرها هک شده است

شرکت اَپل در پیامی به توسعه‌دهندگان ثبت شده این شرکت اعلام کرد: در خطر بودن ایمیل‌های حساس، نا‌م‌ها و آدرس‌های پستی سبب تعطیلی وبسایت شرکت در روزهای قبل برای جلوگیری از خسارتهای بیشتر بوده است.

این شرکت افزود: طی روزهای قبل یک هکر تلاش کرد به اطلاعات شخصی توسعه دهندگان ثبت شده اپل از وب پایگاه اینترنتی دسترسی پیدا کند. اطلاعات شخصی حساس رمزگذاری شده می باشند و قابل دسترسی نیستند اما ما نمی‌توانیم احتمال دسترسی به نام تعدادی از توسعه دهندگان، آدرس‌های پستی یا آدرس‌ ایمیل‌ها را رد کنیم.

در این پیام آمده است: برای روشن شدن موضوع، ما می خواهیم این مساله را به اطلاع شما برسانیم. ما روز پنجشنبه سریعا وبسایت را تعطیل کردیم و از آن زمان ۲۴ ساعته در حال کار روی این موضوع هستیم.

شرکت اپل افزود: برای جلوگیری از تکرار یک تهدید امنیتی نظیر این مورد، ما به طور کامل در حال مرمت کامل سیستم‌های توسعه‌ دهندگان خود، به روزرسانی نرم افزار سرور و بازسازی پایگاه داده خود هستیم.

شرکت اپل در ادامه به سبب اختلالات ایجاد شده عذر خواهی و ابراز امیدواری کرد که وبسایت این شرکت به زودی فعال شود.آخرین باری که وب پایگاه اینترنتی اپل تعطیل شد به سبب هجوم کاربران در زمان انتشار یافتن نسخه بتا نرم‌افزار آی.اُ.اس ۷ در اوایل ماه ژوئن بود.

اما تعطیلی روزهای اخیر طولانی‌تر و برای مدت یک روز بوده است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.