اتفاقی که مو را به تن دنیل داوری سیخ کرد

دنیل داوری

به گزارش تسنیم، دنیل داوری، سنگربان اینتراخت برانشوایگ سه‌شنبه شب موفق شد با تیم ملی ایران به مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ صعود کند. روزهای اول حضور این دروازه‌بان ۲۵ ساله در تیم ملی ایران تحت‌الشعاع بمب‌گذاری سفارت ایران در بیروت قرار گرفت.

دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در گفت‌و‌گویی که با سایت رسمی باشگاه اینتراخت برانشوایگ داشت در خصوص اولین بازی ملی‌اش، دیدار با لبنان و مسابقه‌ای که در بوندس‌لیگا با فرایبورگ خواهند داشت، صحبت کرد.

*اولین بازی ملی‌ات را برای ایران مقابل تایلند انجام دادی. تو در ترکیب ثابت بودی و تیم نیز گلی دریافت نکرد. از این بازی راضی بودی؟

بله از انجام اولین بازی ملی‌ام راضی بودم. ما ۳ بر صفر پیروز شدیم و روی هم رفته تجربه فوق‌العاده‌ای بود. تجربه جدیدی برایم بود و کمی هم هیجان‌زده شده بودم. وقتی سرود ملی ایران پیش از شروع بازی نواخته شد مو به تنم سیخ شده بود، لحظه فوق‌العاده‌ای بود که باعث افتخارم شد و هیچ‌گاه فراموشش نخواهم کرد.

پس از ورود به تایلند باید ابتدا خودمان را با شرایط آب و هوایی وفق می‌دادیم چون رطوبت وحشتناکی وجود داشت. بازی از دقیقه ۸۰ به بعد کمی سخت شده بود و بازیکنان به علت وضعیت آب و هوایی کمی کند شده بودند و تمرکزشان را از دست داده بودند. البته خود تایلندی‌ها به بازی در چنین شرایطی عادت داشتند ولی خوشبختانه در نهایت ما ۳ بر صفر برنده این بازی شدیم.

* آیا از قبل فکر می‌کردی که بتوانید تایلند را که برنامه‌ریزی خوبی برای این بازی کرده بود از پیش‌رو بردارید؟

البته که ما همیشه به دنبال پیروزی هستیم به همین خاطر طبق روال معمول این بازی را هم از پیش آنالیز کرده بودیم. می‌دانستیم که اگر تمام تلاش خود را بکنیم می‌توانیم تایلند را در خانه‌اش شکست دهیم. البته تنها تلاش در زمین کافی نبود و ما با نشان دادن مهارت‌هایمان موفق شدیم تایلند را مغلوب کنیم. تایلند هم بازیکنان خوب و خطرناکی داشت ولی ما در کارهای دفاعی و تهاجمی خیلی خوب عمل کردیم و با گل‌هایی که به ثمر رساندیم نشان دادیم تیم باکیفیتی هستیم.

* پس از دیداری که با تایلند داشتید راهی لبنان شدید اما ساعاتی پیش از آغاز بازی با لبنان در نزدیکی سفارت ایران در بیروت بمب‌گذاری صورت گرفت. از اتفاقاتی که افتاد و تجربه‌ای که در این شرایط داشتی بگو.

ما از طریق دبی وارد بیروت شدیم و پیش از انجام بازی با لبنان ۲ روز تمرین کردیم. بمب‌گذاری صبح روز بازی اتفاق افتاد و به سرعت خبر این اتفاق پخش شد و بازی تحت‌الشعاع این حادثه قرار گرفت. سفارت ایران نزدیک هتل ما بود و کی‌روش، سرمربی تیم با ما صحبت کرد و ما را از اتفاق رخ داده آگاه کرد. اتفاقی که افتاد تلخ و نگران‌کننده بود.

* مشخص نبود که بازی با لبنان برگزار یا لغو می‌شود و شما هم از این موضوع بی‌اطلاع بودید. آیا شرایط برای برگزاری بازی مهیا بود و اصلا می‌شد اتفاقات رخ داده را نادیده گرفت؟

البته که کاملا شرایط برای برگزاری این مسابقه مهیا نبود. مسئولین برگزاری بازی این اطمینان را به ما دادند که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست ولی با توجه به اتفاقات رخ داده از لحاظ روانی کار سخت برای تمرکز روی بازی داشتیم. وقتی با اتوبوس وارد ورزشگاه شدیم سکوها به دلیل تصمیمی که گرفته شده بود خالی از تماشاگر بود ولی به جایش نیروهای امنیتی زیادی به چشم می‌خورد.

در واقع اصلا شبیه به یک بازی فوتبال نبود. مسابقه خیلی دشواری بود ولی ما با ارائه یک بازی خوب ۴ بر یک پیروزی را از آن خود کردیم. باید تیم ملی ایران را تیمی باکیفیت بدانیم چون چنین شرایطی را تحمل کرد و نتیجه موردنظر را هم به دست آورد. تیم وظیفه خود را به خوبی انجام داد و باید از نتیجه به دست آمده راضی باشیم. ما نشان دادیم که می‌توانیم در محدودیت‌ها هم با نتیجه لازم برسیم.

* پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ماه ژانویه ۲۰۲۴ شما جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل را در پیش دارید. این فرصتی است تا در کنار بازیکنان ایران حضور در این تورنمنت ‌را هم تجربه کنی. در این مورد نظری داری؟

بله، اما در حال حاضر خوشحالم که توانسته‌ام ۲ بازی برای تیم ملی ایران انجام دهم. می‌توانم خودم را با تیم وفق دهم و بازیکنان دیگر هم به بازی در کنار من عادت خواهند کرد. می‌خواهم بهترین عملکردم را در تیم ملی داشته باشم برای همین سعی می‌کنم تا در تمرینات خودی نشان دهم و با عملکردم به مربی بگویم که آماده‌ام. در حال حاضر از این که این ۲ بازی را برده‌ایم خوشحال و راضی هستم.

* به تیم اینتراخت برانشوایگ برگردیم. در دیدار بعدی بوندس‌لیگا به مصاف فرایبورگ خواهید رفت که بازی سختی برای ما خواهد بود.نظرت در خصوص این بازی چیست؟

بله، قطعا بازی سختی پیش‌روی‌مان است و فکر می‌کنم با نگاه کردن به جدول مسابقات می‌توان به این موضوع پی برد. البته به نظرم نباید این موضوع تاثیری روی ما بگذارد و باید با عملکرد خوب‌مان در میدان و با حمایت هواداران‌مان به یک پیروزی خانگی برسیم. اگر در بازی عملکرد خوبی داشته باشیم و کمی هم شانس یارمان باشد به طور حتم در انتهای بازی به نتیجه دلخواه می‌رسیم.

من خودم به شخصه به جدول رده‌بندی توجهی ندارم و حالا هم تمرکزم را روی بازی با فرایبورگ گذاشته‌ام. فرایبورگ تیم خوبی است و فصل گذشته فوق‌العاده عمل کرد. آنها در حال حاضر هم در لیگ اروپا هم بازی می‌کنند. فرایبورگ بازیکنان جوان مستعد زیادی دارد که مربی خوبی هم هدایت‌شان را به عهده دارد. حریف ما در این بازی سرسخت است اما شکست‌ناپذیر نیست.

تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ روز شنبه ۲ آذر در هفته سیزدهم بوندس‌لیگا در دیداری خانگی پذیرای  فرایبورگ خواهد بود. یاران دنیل داوری در حال حاضر با ۸ امتیاز در رده هفدهم جدول ۱۸ تیمی بوندس‌لیگا هستند.

The post اتفاقی که مو را به تن دنیل داوری سیخ کرد appeared first on مجله ابرتازه ها.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.