اتفاق خاصی در قیمت​گذاری تایر رخ نداده؛ افزایش ۱۰ درصدی تولید تایر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

اتفاق خاصی در قیمت​گذاری تایر رخ نداده؛ افزایش 10 درصدی تولید تایر

اتفاق خاصی در قیمت​گذاری تایر رخ نداده؛
افزایش ۱۰ درصدی تولید تایر

ممتازنیوز: چندی پیش خبر واگذاری قیمت گذاری لاستیک به انجمن تایر توسط یکی از خبرگزاری ها منتشر شد و این در حالی است که سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در این رابطه می گوید: قیمت گذاری تایرهای سنگین سال پیش به انجمن واگذار شد و هنوز در رابطه با تایرهای سواری تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: سال گذشته قیمت گذاری تایرهای سنگین تحت شرایط و ضوابط خاصی به انجمن تایر واگذار شد که تا کنون نیز انجمن به این ضوابط پایبند بوده و این واگذاری قیمت موجب شد تا کمبودی که سال گذشته در بازار تایرهای سنگین وجود داشت به طور کامل برطرف شده و وضعیت بازار به حالت عادی بازگردد.
وی در خصوص وضعیت تولید تایر عنوان کرد: هم اکنون به صورت نرمال در حال تولید هستیم و تنها مشکل موجود در خصوص نخ استخوان بندی تایرها است.
تنها در ادامه تصریح کرد: نخ استخوان بندی تایر توسط سه شرکت تولیدکننده داخلی تأمین می شود که هم اکنون این شرکت ها با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه هستند با توجه به بالا بودن تعرفه ها نیز واردات این مواد بسیار دشوار است لذا با توجه به اینکه ذخایر نخ استخوان بندی روبه اتمام است امیدواریم هرچه سریعتر مشکل کارخانه ها برطرف شود.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از افزایش ۱۰ درصدی تولید انواع تایر در ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان تولید تایر در هفت ماهه نخست سال قبل ۱۲۰ هزار و ۵۶۳ تن بوده که در سال جاری این رقم به ۱۳۸ هزار و ۶۸۰ تن افزایش پیدا کرده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.