اتفاق عجیبی که فقط در پروازهای ایران می افتد

دیشب زمانی که ۱۶۰ مسافر بوشهری که از مشهد پرواز کرده بودند در فرودگاه این شهر در کنار ریل مربوطه در انتظار دریافت بار خود بودند به ناگاه متوجه شدند که از بار خبری نیست. این موضوع باعث اعتراض مسافران شد ولی در نهایت مسافرین مجبور شدند بدون دریافت بارشان فرودگاه بوشهر را ترک کنند.

۱

در این رابطه با آقای خواجه مسئول بار شرکت هواپیمایی زاگرس در فرودگاه بوشهر گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

علت این ماجرا چه بود؟

دیروز در مشهد این قدر هوا گرم بوده که امکان پرواز با وزن کامل برای هواپیما نبود. کار در صنعت هوانوردی شرایط خاصی دارد. موقعی که هوا گرم باشد و ارتفاع هواپیما از سطح دریا زیاد باشد، روی وزن هواپیما تاثیر می گذارد و باید وزنش کمتر شود. دیروز پرواز مشهد از لحاظ مسافری پر بوده و خلبان هم گفته چون حرارت زیاد است مقدور نیست بار را هم به همراه مسافران حمل کنیم. برای همین بار را در فرودگاه مشهد نگهداری می کنند و همراه مسافران نمی فرستند. ما هم در بوشهر از این موضوع خبر نداشتیم. وقتی از فرودگاه مشهد به ما زنگ زدند این مسئله را گفتند، ما به همکاران گفتیم همانجا به مسافران اطلاع بدهید. متاسفانه در این باره به مسافران اطلاع نداده بودند.

ولی ظاهرا بار مسافران اشتباهی به اهواز رفته است؟

اینطور نیست. بار در مشهد است. همکاران ما در مشهد متاسفانه یک اشتباه دیگر هم کرده بودند. پک برچسب پرواز بوشهر را نداشتند. برای همین به بار مسافران برچسب اهواز زده بودند. متاسفانه وقتی مسافران در بوشهر پیاده شدند و به آنها موضوع گرم بودن هوا را گفتیم، آنها حاضر به قبول این موضوع نبودند و می گفتند به بار ما برچسب پرواز اهواز زده اند و حتما بار به اهواز رفته اند. توانستیم آنها را قانع کنیم که برای دریافت بار خود بعدا مراجعه کنند.

حالا تکلیف بار مسافران چه می شود؟

ما پیگیری کردیم از طریق مشهد و همچنین از تهران، از آقای کلانی مدیر خدمات فرودگاهی زاگرس که این موضوع حل شود. قرار شد یک پرواز امشب از مشهد به بوشهر بیاید و بار مسافران را همراه خود بیاورد. ایرلاین ما پرواز نداشت و از هواپیمای ایران ایرتور خواستیم این کار را نکند و حتی برای تعدادی از صندلیها بلیت نفروشند تا اگر هوا هم گرم باشد باز همان مشکل پیش نمی آید.

بار مسافران چه زمانی به دستشان می رسد؟

امشب بارها به بوشهر می آید. هواپیما امشب ساعت ۹ از مشهد پرواز دارد و ساعت ۱۱ به بوشهر می آید. حدود ۱۶۰ مسافر درگیر این ماجرا بوده اند و یک ساک هم حتی با این هواپیما نیامده و ما از آنها عذرخواهی می کنیم.

چرا پیش بینی نکرده بودید هوا گرم است و روی وزن هواپیما تاثیر می گذارد؟

ما این پیش بینی را نمی توانیم کنیم. این خلبان است که در لحظه نهایی تصمیم می گیرد با وزن سبکتر بپرد.

خبرآنلاین

نوشته اتفاق عجیبی که فقط در پروازهای ایران می افتد اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.