اتمام ساخت آزادراه ساوه – همدان تا پایان دولت دهم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

85.jpg

معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای اتمام کار ساخت آزادراه ساوه – همدان تا پایان دولت دهم خبر داد.

احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار نمود: آزادراه ساوه – همدان به عنوان بخش عمده و مهمی از آزادراه غرب کشور که کربلا نامگذاری شده، است.

وی افزود: ۶۰٫۵ کیلومتر از این آزادراه در سال ۸۹ و ۲۶ کیلومتر دیگر آن در سال قبل به بهره‌برداری رسیده و ۹۰ کیلومتر آن نیز در دست اجرا است.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر تلاش برای اتمام ساخت آزادراه ساوه – همدان تا پایان دولت دهم خاطر نشان نمود: در حال حاضر بخش‌های عمده ای از ۱۷۵ کیلومتر این آزادراه آسفالت شده و روسازی آن نیز در بخش‌هایی پایان یافته است.

صادقی درباره اعتبارات این طرح گفت: حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در این آزادراه بها شده که ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد دیگر توسط بخش خصوصی تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: با احداث آزادراه ساوه – همدان مسافت از تهران به همدان از ۳۲۵ به ۳۰۰ کیلومتر و وقت مسافرت از ۲۳۰ دقیقه به ۱۸۰ دقیقه برای وسایل نقلیه سواری کاهش می‌یابد.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بیان اهداف احداث آزادراه ساوه – همدان گفت: این آزادراه به منظور رفع تنگناهای موجود راه‌های اصلی غرب کشور و دسترسی سریع به این مناطق، کوتاه نمودن وقت مسافرت، ارتباط سریع بین ایران و کشورهای آسیای میانه به کشورهای عراق و سوریه و نیز کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه و به عبارت دیگر احیای جاده ابریشم مدنظر است.

به گزارش تفسیری ایسنا ساخت آزادراه ساوه – همدان از تیرماه ۱۳۸۷ و از شمال شهرک صنعتی کاوه از آزادراه تهران – ساوه منشعب شده و انتهای آن در کویرجان به بزرگراه همدان – روعان متصل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.