اتمام عملیات توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مرداد ۹۴

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) و اهمیت آن، از تکمیل این پروژه تا مرداد۹۴ خبرداد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  محمد جعفر علیزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) یکی از پروژه‌های بزرگ و منحصر بفرد سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی محسوب می‌شود ، اظهار داشت: در این طرح ۳۸ هزار مترمربع از بافت‌ها نامناسب و ناهمگون اطراف خریداری و بجای آنها ساختمانهایی با مجموع زیربنای ۵۰ هزار مترمربع که دارای کاربری‌های مورد نیاز می باشند احداث خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی از اتمام طرح توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) تا مرداد ۹۴خبرداد و افزود: درحال حاضر این پروژه دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و عملیات اجرایی آن بی وقفه ادامه دارد تاجایی که با توجه به افزایش زائران ، صحن پروژه در روز برگزاری دعای عرفه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به احداث کتابخانه سه طبقه‌ای با ۱۳ هزار مترمربع زیربنا در طرح توسعه ضلع شرقی حرم معصومه(س) اشاره و تصریح کرد : این کتابخانه گنجایش یک و نیم میلیون جلدکتاب را همراه سالن های مطالعه برای خواهران و برادران خواهد داشت. همچنین بخشی از این کتابخانه برای نگهداری ۴۰ هزار جلدکتاب‌ نفیس اهدایی مقام معظم رهبری اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی ۱۴۵ پروژه بیمارستانی با ظرفیت مجموع ۲۲ هزار و ۴۰۰ تخت را در دست احداث دارد ، گفت : تلاش می‌کنیم طی امسال و سال آینده تعداد زیادی از این پروژه ها را تحویل دهیم.

علیزاده ادامه داد : تا مرداد سال آینده در مجموع برای بهره‌برداری از ۲۳ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۱۹۰۰ تخت برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با توجه به وجود تنگناهای اعتباری هدفگذاری مناسبی است.

وی به بازدید اخیر خود از پروژه‌های بیمارستانی استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: درحالی که سال قبل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ولایت قزوین به بهره برداری رسید، هم‌اکنون نیز بیمارستان ۳۵ تختی آبیک در دست بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی از پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۹۷ تختخوابی تاکستان نیز خبرداد و افزود: این بیمارستان تا دهه فجر امسال تکمیل و تحویل دستگاه تجهیز کننده خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.