اتهامات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی ناشی از “ضعف و انزوای” این رژیم است

محسن صالح، استاد دانشگاه لبنان در مصاحبه با پرس تی وی اتهام وارده به ایران و حلقه مقاومت در خصوص انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان را ناشی از “ترس، ضعف و انزوای” این رژیم دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، پرس تی وی از این استاد دانشگاه لبنان سوال کرد: نخست وزیر رژیم اسرائیل حزب الله و بعد از ایران را متهم کرده است. پیش از این، البته، ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم یک لیست طولانی که شامل اتهاماتی به حماس و جهاد اسلامی است، تهیه کرده بود به نظر شما آیا اسرائیل در تلاش برای برنامه ریزی برای تنش های جدیدی در منطقه است؟
 
صالح گفت: من فکر نمی کنم که آنها واقعا در تدارک حمله نظامی باشند چون نمی توانند و آنها تنها حرف می زنند. نکته دیگر این است که آنها در حال آماده سازی زمینه برای حملات بیشتر و نقض حقوق بشر در نوار غزه در فلسطین و کرانه باختری و احتمالا در مواردی نقض قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد و تجاوز به مرزهای لبنان و حملات رسانه ای به ایران هستند.
 
“در حقیقت رژیم صهیونیستی می داند چه می کند. آنها محققان و دانشمندان ایرانی را با عوامل خود و یا از طریق توطئه های خود ترور می کنند و مدعی دشمنی با حقوق بشر هستند.
 
“به همین دلیل است که آنها احساس می کنند در حاشیه اند و به اتهام زنی به حلقه مقاومت منطقه(ایران-حزب الله-حماس و جهاد اسلامی)می پردازند. اما این حلقه هیچگاه خارج از میدان جنگ دست به اقدامی نمی زنند.

پرس تی وی پرسید: آیا شما بین این اتهامات و مشکلات داخلی اسرائیل از جمله شکل گیری جنبش اعتراضی در حال رشد علیه نابرابری های اجتماعی و البته کابینه سست بنیامین نتانیاهو پس از جدایی ائتلاف کادیما از لیکود ارتباطی می بینید؟
 
صالح پاسخ داد: تقریبا بله، اما من حدس می زنم به احتمال زیاد آنها با مشورت ایالات متحده این کارها را می کنند و آنها می خواهند با این کارها فعالیت هسته ای صلح آمیز در ایران را متوقف کنند و البته آنها می خواهند با حمایت ایالات متحده و اتحادیه اروپا حقوق بشر را بشکلی سفت و سخت نقض کنند.
 
“در حال حاضر ما می دانیم که آنها به هر شکلی حقوق بشر زا در ایالات متحده و در جاهای دیگر و در لبنان به شکل گسترده ای نقض می کنند. “
 
“به همین دلیل است که من می گویم اسرائیلی ها در حال حاضر واقعا نمی دانند چه باید بکنند، زیرا همانطور که گفتم، بسیاری از مردم در بلغارستان، در اروپا و جاهای دیگر، از این رژیم متنفرند و از جنایات این رژیم آگاهند و می خواهند به مردم بیگناه غزه کمک کنند.

گفتنی است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به دست داشتن در انفجار اتوبوس حامل گردشگران یهودی در بلغارستان متهم کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ادعاها و اتهامات مقامات رژیم صهیونیستی در انتساب انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان به ایران را رد کرد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به عنوان سردمدار تروریسم دولتی و سازمان یافته که دستانی آلوده به خون انسان های بی گناه در لبنان ، فلسطین و سایر کشورها دارد و نقش مستقیمی نیز در ترور دانشمندان هسته ای ایران ایفا کرده است، برای فرار از توجه جهانیان بر ماهیت تروریستی خود، به طرح اتهامات واهی علیه دیگر کشورها می پردازد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.