اتهامات عربستان به ایران در خصوص حج


پورتال خبری ممتاز نیوز:هیات وزیران عربستان سعودی در نشست دیروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه خود با رد آنچه که “سیاسی کاری” حج توسط ایران توصیف شده تهران را مسؤول جلوگیری از مشارکت شهروندان ایران در مراسم حج امسال دانست.در بیانیه هیات وزیران عربستان سعودی آمده است: عربستان سعودی به خدمت به حجاج از همه ملیت ها افتخارو از آن استقبال می کند و هیچ مسلمانی را از ورود به سرزمین مقدس منع نمی کند.

ایران قبلا اعلام کرده بود به دلیل عدم پذیرش شروط این کشور از سوی سعودی ها، دو کشور توافقنامه ای برای اعزام حجاج به مکه و مدینه امضا نکردند در نتیجه پس از سال ها ایرانی ها برای نخستین بار به حج تمتع نمی روند.به گفته مقامات ایرانی، سعودی ها نیز شرط هایی را برای آمدن حجاج ایرانی مطرح کرده اند که مورد موافقت تهران قرار نگرفته است.

از جمله این شروط می توان به عدم استفاده از شرکت های هواپیمایی ایرانی برای انتقال حجاج ایرانی به دلیل تحریم بودن شرکت های ایرانی، عدم برگزاری مراسم گروهی دعای کمیل و مراسم برایت از مشرکین و صدور ویزای حجاج ایرانی از طریق سفارت سعودی در کشورهای همسایه ایران به دلیل تعطیلی سفارت عربستان سعودی در تهران اشاره کرد.علاوه بر این، ایران خواستار تضمین امنیت حجاج ایران در عربستان سعودی هستند. در مراسم حج سال گذشته صدها حاجی ایرانی به دلیل فشار جمعیت در منطقه منا، جان باختند.

اتهامات عربستان به ایران در خصوص حج

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.