اتهام زنی چند باره پامپئو علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تکرار اتهامات خود علیه جنبش انصارالله یمن، از آن خواست به همکاری با ایران خاتمه دهد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاهای همیشگی علیه جنبش «انصارالله یمن»، پاسخ‌های نظامی به حملات عربستان سعودی را محکوم کرد.
پامپئو پاسخ‌های دفاعی یمن به حملات عربستان را حمله نامید و مدعی شد: «حملات شبه‌نظامیان حوثی که با حمایت ایران صورت می‌گیرد، امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد».
در حالی که هزاران یمنی در نتیجه حمایت آمریکا از جنگ عربستان در یمن کشته شده‌اند، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «حملات حوثی‌ها امنیت غیرنظامیان و همچنین جان آمریکایی‌ها را به خطر انداخته است».
وی افزود: «حوثی‌ها باید به همکاری و تعامل با ایران خاتمه دهند. آن‌ها باید به تهدیدات خود علیه امنیت منطقه پایان دهند».
سخنگوی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن چهارشنبه‌ شب مدعی شد که پدافند این ائتلاف دو  فروند موشک بالستیک را که به سمت «نجران» جنوب غربی عربستان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.
این ائتلاف همچنین مدعی شده بود که شش فروند پهپادی را که از سمت یمن به سوی اراضی عربستان سعودی ارسال شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.
دولت نجات ملی یمن که انصارالله بخشی از آن است، دو هفته پیش با افزایش تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی به خاک یمن و به‌تبع آن کشته و زخمی شدن شهروندان این کشور اعلام کرد که این حملات را به عملیات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.