اتهام ۷ افسر به شکنجه پزشکان/ جذب ۱۰۰ پلیس زن در بحرین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیه الیوم، دادستان کل بحرین در بیانیه ای ۷ تن از افسران پلیس این کشور را به شکنجه پزشکان در جریان قیام مردمی بحرین در سال ۲۰۱۱ متهم کرد.

در این بیانیه آمده است : ۲ تن از متهمان به اتهام شکنجه و تهدید ۶ پزشک با هدف اعتراف گرفتن از آنها به دادگاه جنایی عالی ارجاع داده خواهند شد. محاکمه این افراد که افسران وابسته به وزارت کشور هستند اول اکتبر آغاز خواهد شد.

محاکمه نمایشی افسران مذکور در حالی صورت خواهد گرفت که رژیم آل خلیفه طی یک سال گذشته از هیچ روشی برای سرکوب اعتراضات مردم بحرین دریغ نکرده است.

بنا بر اعلام سازمان عفو بین الملل از آغاز قیام مردمی بحرین (فوریه ۲۰۱۱) تاکنون ۶۰ نفر توسط عوامل رژیم آل خلیفه کشته شده اند.

الیوم السابع نیز به نقل از “شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه” وزیر کشور بحرین اعلام کرد که ۵۰۰ نفر به عنوان نیروی پلیس از سوی این وزارتخانه جذب شده اند که ۱۰۰ نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.

وزرات کشور بحرین اعلام کرد که این افراد از میان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر انتخاب شده اند و عملیات گزینش آنها چندین ماه به طول انجامیده است. آموزش این افراد از اول اکتبر آغاز خواهد شد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.