اتوبان همت و امام علی رکورد دار تصادف

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور تهران گفت: ۳۰ درصد تلفات تصادفات تهران متعلق به بزرگراه هاست و اتوبانهای همت و امام علی رکورد دار بیشترین تصادفات هستند.

به گزارش ممتازنیوز، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۹ هزار و ۶۵۱ خودرو در پایتخت به علت جریمه بیش از ۱میلیون تومان توقیف شدند. در پایتخت ۹واحد رسیدگی به اعتراضات جریمه فعال است که در سال جاری ۹۳ هزار نفر برای اعتراض به جریمه هایشان به این واحدها مراجعه کردند. ضمن اینکه ۳۵ هزار راننده به علت تکرار تخلفات در کلاس های آموزشی شرکت داشتند.

شناسایی ۱۱۸۲پلاک مخدوش در پایتخت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اعلام اینکه در سال جاری ۱۱۸۲ پلاک مخدوش در تهران شناسایی و رانندگان آنها به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: ۸۰ راننده که نمرات منفی آنها به ۳۰رسیده بود از رانندگی محروم شدند. ضمن اینکه ۲۵۸راننده که مواد مخدر یا مشروب مصرف کرده بودند شناسایی و علاوه بر ۶ ماه محرومیت از رانندگی و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کاهش ۷درصدی تلفات در پایتخت
رحیمی از کاهش۷درصدی تلفات رانندگی در تهران خبر داد و افزود: همزمان با اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه طی ۱۵روز گذشته میزان تصادفات منجر جرح ۷۰درصد کاهش یافته و تا کنون هیچ تصادف منجر به فوتی رخ نداده اشت.
وی ادامه داد: ۲۶٫۵درصد تلفات رانندگی تهران مربوط به راکبان موتور سیکلت، ۱۱٫۵سرنشیان درصد خودرو ، ۵٫۶ درصد عابران پیاده و یک درصد دوچرخه سواران است.
به گفته رحیمی، ۲۵درصد تلفات در صحنه، ۱۴درصد حین انتقال و متأسفانه ۵۸درصد تلفات در بیمارستان ها رخ می دهد، زنگ خطری برای وزارت بهداشت و بیماستان های سطح شهر هست، ضمناً عدم توجه به جلو مهم ترین علت تصادفات در پایتخت است.
رحیمی با اعلام اینکه عدم توجه به جلو با ۳۰درصد مهم ترین علت وقوع تصادفات در پایتخت است گفت: پس از این تخلف، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۸درصد و تغییر مسیر ناگهانی با ۱۰درصد و حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها با ۸درصد مهم ترین علت وقوع تصادفات در پایتخت است. ضمن اینکه بزرگراه های همت و امام علی دارای بیشترین تصادفات در پایتخت ها هستند و ۳۰درصد تصادفات فوتی تهران در بزرگراه های تهران رخ می دهد.

دور برگردان ها در پایتخت جمع آوری می شوند
به گزارش مهر، رحیمی از جمع آوری دور برگردان ها در بزرگراه های تهران خبر داد و افزود: وجود دور برگردان ها در بزرگراه معنی و مفهومی ندارد و باید این دور برگردانها به تقاطع های غیر هم سطح تبدیل شود. دور برگردان به محلی برای وقوع تصادفات تبدیل شده و تنها در اتوبان لشگری ۹ نفر سال گذشته جانشان را از دست دادند.

سرقت از دوربین های کنترل سرعت در بزرگراه ها
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه دوربین های بزرگراه ها سرقت می شود افزود: بر خی بزرگراه ها فاقد دوربین هستند که تلاش می کنیم این بزرگراه ها به دوربین مجهز شوند ضمن اینکه نصب دوربین در برخی بزرگراه های دیگر ناقص صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۸۸مورد قصور ادارات و سازمان ها در وقوع تصادفات شناسایی شده است گفت: شهرداری ، اداره آب و فاضلاب، برق و راه و ترابری بیشترین سهم را در وقوع این تصادفات داشته اند، خوشبختانه درباره پل صدر باید بگویم که هیچ تصادفی تاکنون رخ نداده و میزان تصادفات در تونل صدر نیز کم است.

اجرای طرح های ویژه ترافیکی نوروز در سطح شهر از ابتدای اسفند ماه
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اجرای طرح های ترافیکی خریدهای نوروزی گفت: طرح اصلی پلیس از اول اسفند برای تسهیل ترافیک به اجرا در می آید، در این طرح علاوه بر اینکه مراکز خرید باید پارکینک هایشان را افزایش دهند با توقف های دوبل برخورد می شود. ضمن اینکه افرادی که اقدام به پارک دوبل کنند، خودرو آنها با جرثقیل به پارکینگ انتقال داده می شود پلیس از اول اسفند به حالت نیمه آماده باش درمی آید.
رحیمی در پایان گفت: هیچ برنامه ای برای طرح ترافیک و زوج و فرد نداریم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.