اتوبوس استیج به بوستان ولایت رسید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

اتوبوس استیج پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، عصر پنجشنبه؛ ۲۴ مرداد، در دومین روز از سفر خود به بوستان بزرگ ولایت رسید و برای حاضران در این بوستان برنامه اجرا کرد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، دومین اجرایاتوبوس استیج، در بوستان بزرگ ولایت برنامه‌های خود را اجرا کرد. برنامه‌های این استیج سیار یکی از بخش‌های جشنواره موسیقی مقاومت است که از سوی معاونت موسیقی و سرود سازمان رسانه‌ای اوج، به منظور آشنایی عمومی با موسیقی و مقاهیم مقاومت و در پارک‌های بزرگ شهر تهران برگزار می‌شود.

دومین اجرای اتوبوس استیج که کنار در شماره دو بوستان ولایت و با تلاوت قرآن کریم آغاز شد. سپس گروه مدیحه سرایی و تواشیح بقیه‎الله سه قطعه تواشیح با موضوعات انقلابی و مقاومتی و به دو زبان عربی و فارسی اجرا کردند که یکی از این مدیحه‌ها به مقام معظم رهبری اختصاص داده شده بود.

شعر خوانی غلامرضا آغاسی، فرزند مرحوم محمدرضا آغاسی یکی دیگر از بخش‌های این اجرا بود که برای حاضران در بوستان ولایت نیز جالب توجه بود. آغاسی در این بخش اشعار کوتاهی را در قالب رباعی و با موضوعات انقلاب، شهادت، مقاومت مردم فلسطین و اخلاق انسانی برای حاضران خواند.

گروه سرود شهید فرجی نیز دیگر گروهی بود که در روز دوم جشنواره موسیقی مقاومت و در بخش اتوبوس اسیج برنامه اجرا کرد.

این گروه ۶ نفری که از سوی آموزش و پرورش منطقه ۱۷ در این مراسم شرکت کرده بود، ۴ قطعه دست سبز ناجی(با موضوع انتظار فرج امام زمان(عج))، سرافرا زمان، تصویرهای بهشتی و… را اجرا کرد. البته به سبب همزمان این برنامه با اذان مغرب، این برنامه در دو بخش اجرا شد.

امید جعفری؛ تکخوان و مسئول این گروه در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره دربارهٔ این اجرا گفت: گروه شهید فرجی به رهبری آقای حسین نصیری نزدیک هشت سال است که در زمینه سرودهای انقلابی فعال است. خوشبتانه اکنون چند سالی هست که به سرود بیشتر توجه می‌شود و مسابقات مختلفی برای گروه‎های سرود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قبلا از سرود چندان استقبال نمی‌شد اما ما تلاش کردیم تا با انتخاب آهنگ‌های شادتر و اجرای بهتر مردم را به سرود جلب کنیم. به هر حال سرود از همان روزهای اول انقلاب و در همه دوران کودکی ما به عنوان اولین شکل موسیقی انقلابی مطرح بود و بیش از هر نوع دیگری از موسیقی گرایشات حماسی را می‌توان با آن نشان داد.

به جز اجراهای زنده اتوبوس استیج، پنج کلیپ نیز به صورت متناوب و در لابه‎لای برنامه پخش شد. این کلیپ‎ها که موضوعات انقلابی و مقاومت داشتند عبارتند از؛ تابوت خالی، سلام شهدا، باباخون داد، آزاده‎ها و امام زمان(عج). از میان این کلیپ‎ها بابا خون داد با آهنگسازی احمد علی راغب و شعر مجبتی کاشانی یکی از آثار خاطره انگیزی بود که پخش شد.

انتهای پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.