اتیوپی گوشی می‌سازد

یک شرکت اتیوپیایی اعلام کرد ماه آینده نخستین گوشی هوشمند خود را راهی بازار می کند.
شرکت تکنوموبایل در اتیوپی نخستین محصول خود را که یک گوشی هوشمند آندروییدی است مونتاژ کرده و قرار است ماه آینده با قیمت ۳۳۴ تا ۴۴۵ دلار (حدود ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان) به بازار این کشور عرضه کند.
شرکت تکنوموبایل ایتوپی زیر مجموعه یک شرکت هنگ کنگی است و این دستگاه را مبتنی بر نسخه ۲٫۳ سیستم عامل آندرویید تولید کرده است.
گزارش ها حاکی است ضریب نفوذ موبایل در کشور اتیوپی پایین است و یکی از دلایل آن شاید نبود شرکت های رقیب در زمینه ساخت گوشی تلفن همراه است. اما فقر و مشکلات اقتصادی هم در این کشور را نمی توان نادیده گرفت.
بر اساس این گزارش نرخ ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور اتیوپی فقط دو درصد است. به طور میانگین ضریب نفوذ موبایل در آفریقا ۳۰ درصد اعلام شده و به این ترتیب یک سوم جمعیت آفریقا گوشی تلفن همراه دارند. این در حالی است هم اکنون ۳۰ کشور در دنیا وجود دارند که ضریب نفوذ موبایل در آنها بیش از ۱۰۰ درصد است.
به گزارش موبنا، تیوپی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی، کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقا ‌است. این کشور با حدود ۹۰ میلیون نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت آفریقا و با ۱/۱۰۰ هزار کیلومتر مربع دهمین کشور بزرگ این قاره است. پایتخت آن آدیس آبابا است. اتیوپی از شمال با اریتره، از غرب با سودان از شرق و جنوب شرقی با سومالی، جیبوتی در شرق و کنیا در جنوب همسایه است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.