اثرات منفی آزادسازی معامله مسکن‌مهر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از نظر قانونی مشکلی برای مالکیت زمین و خرید و فروش این واحدها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که پیش‌تر خرید و فروش واحدهای مسکن مهر با محدودیت و شرایط خاصی انجام می‌شد، گفت: با مشخص شدن حق و حقوق مالک و مستأجر و خریدار و فروشنده مشکلات دعاوی نیز برطرف می‌شود.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تنها مشکل آزادسازی معاملات مسکن مهر را مهاجرت بیشتر به شهرها و استقبال بیشتر از واحدهای ارزان قیمت عنوان کرد.

رهبر دربارهٔ این‌که طرح آزادسازی معاملات مسکن مهر و واگذاری مالکیت قطعی زمین‌های این واحدها در برنامه اولیه این پروژه نبوده است، گفت: در ابتدا هم قرار نبود دولت زمین‌های ۹۹ ساله را نزد خود نگه دارد و مقرر شده بود زمانی که متقاضیان توانایی خرید عرصه را داشته باشند به آن‌ها واگذار شود.

در آخرین هفته فعالیت دولت دهم آزادسازی معاملات مسکن مهر از سوی هیات وزیران اعلام و گفته شد معاملات مسکن مهر با شرایطی که به زودی اعلام می‌شود، امکان پذیر خواهد بود.

همچنین حدود یک ماه پیش لایحه “واگذاری قطعی مالکیت اراضی مسکن مهر به متقاضیان” از سوی رییس‌جمهور دولت دهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد تا مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرای این طرح تصمیم‌گیری کند.

به دنبال اجرایی شدن این طرح‌ها بعضی معتقد به افزایش معاملات و رونق خرید و فروش‌های مسکن مهر می باشند و بعضی دیگر نیز افزایش قیمت‌ها و ایجاد مشکلاتی از جمله افزایش مهاجرت به شهرها را عنوان می‌کنند.

حال با آغاز دولت تازه متقاضیان مسکن مهر منتظرتصویب تصمیمات اخذ شده برای واحدهای مسکونی مهر می باشند.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.