اجاره‌ بهای مسکن ۱۰ درصد کاهش یافت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از کاهش ۱۰ درصدی قیمت اجاره‌ بها نسبت به نیمه اول سال خبر داد و پیش‌بینی کرد: رشد اجاره بها در سال آینده کمتر از نرخ تورم باشد.

به گزارش ممتاز ؛ حسام عقبایی با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار مسکن در حوزه خرید و فروش آپارتمان و اجاره‌ اظهار کرد: بررسی‌های آماری و میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد بازار اجاره مسکن هم به لحاظ نرخ‌ها و هم از نظر حجم معاملات در حالت ثبات‌ نسبی قرار گرفته و جو ملتهب و متراکم ماه‌های اخیر را ندارد.

وی افزود: کاهش قیمت مسکن در بخش خرید و فروش یکی از عوامل کاهش اجاره‌ بها در سال جاری بوده است؛ به گونه‌ای که معمولا همه ساله بازار اجاره در پاییز و زمستان با ثبات قیمتی و کاهش حجم معاملات همراه می‌شود و در این بازار هرچه به سمت عید نوروز و آغاز سال تازه پیش می‌رویم تحرکات ضعیف‌تر می‌شود.

عقبایی گفت: از آنجاکه مستاجران در آستانه سال تازه تمایلی به جابجایی ندارند نقل و انتقالات در بازار اجاره به بعد از اردیبهشت ماه موکول می‌شود و معمولا از تیرماه شدت می‌گیرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: به طور قطع تا پایان بهار سال آینده ثبات اجاره بها باقی خواهد ماند و مشاوران‌ املاک، موجران و البته مستاجران شاهد افزایش نرخ‌ها در این بخش نخواهند بود.

وی تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید که سیاست‌های دولت در بخش مسکن در سال آینده به چه سمت و سویی هدایت خواهد شد اما آنچه از هم اکنون برای اجاره بها در سال جاری قابل پیش‌بینی است این است که رشد اجاره بها در ادامه سال ۹۳ کمتر از رقم تورم خواهد بود.

به گفته عقبایی هر چند درپی کاهش اجاره بها، مستاجران بسیاری در بازار اجاره به دنبال مسکن نیستند و تقاضا در این فصل معمولا از عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌ای کمتر است اما این کاهش نرخ، در ثبات اجاره بها طی ماه‌های آینده و تقاضای موجود در بازار اجاره بی‌تاثیر نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هم اکنون عرضه واحدهای استیجاری به طور عام بیش از تقاضای موثر در این بازار است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.