اجاره بهای سال ۹۲ +جدول

۲۷فروردین۱۳،

هنوز در بازار اجاره واحدهای مسکونی در تهران، امکان رهن یا اجاره واحدی با نرخ منصفانه برای مستاجران فراهم است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، این روزها اکثر بنگاهداران املاک تاکید می‌کنند که اجاره بها در اکثر فایل‌های سپرده شده اگرچه بالا است، اما با آغاز سال تازه همچنان دچار نوسان نشده است یعنی میزان تورم در نیمه دوم پارسال بر نرخ‌های اجاره تاثیر نگذاشته است.

از طرف دیگر عده‌ای از مشاوران املاک اظهار می‌کنند که آن دسته از مالکانی که به تازگی (طی چند روز قبل) وارد بازار شده‌اند، میزان اجاره بهایی که برای واحدشان تعیین کرده‌اند در مقایسه با اجاره بهای واحد مشابه شان در سال قبل، بیشتر است.

تنظیم قرارداد اجاره با نرخ سال قبل

یکی از فعالان بازار اجاره در خیابان فلسطین در رابطه با وضعیت فعلی بازار اجاره واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» گفت: بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در نگاه کلی، راکد است اما این مساله به این معنی نیست که متقاضی در بازار حضور نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: مستاجران تازه بعد از ایام نوروز پا به بازار گذاشته‌اند، اما نسبت به حجم تقاضا قرارداد تنظیم نشده است.
.
این مشاور املاک خاطرنشان کرد: تعداد انگشت شمار قراردادی که در یک یا دو هفته قبل به ثبت رسیده است طبق نرخ اجاره پیشنهادی در سال قبل بوده است.

محاسبه نرخ‌های تازه اجاره وابسته به حجم تقاضا

همچنین بنگاهداری در خیابان انقلاب دربارهٔ وضعیت کنونی نرخ‌های اجاره گفت: اکثر مالکان نرخ‌های اجاره واحدهای شان را در سال تازه به اصطلاح به‌روز نکرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: معمولا موجران وابسته به حجم تقاضا، نرخ‌های تازه به بازار عرضه می‌کنند با این حال بستگی دارد به میزان مستاجری که وارد بازار اجاره شوند.

برخی از فعالان بازار مسکن اظهار می‌کنند که هر اتفاقی که در بازار اجاره مسکن قرار باشد رخ دهد در اردیبهشت ماه روی می‌دهد؛ زیرا بسیاری از بنگاهداران معتقد می باشند که اغلب مستاجران از اردیبهشت ماه وارد بازار می‌شوند تا واحد مناسب خود را انتخاب کنند و قبل یا حداکثر ابتدای تابستان جا به جا شوند.

به همین سبب در یک هفته باقیمانده فروردین ماه فرصت مناسبی برای اجاره از سوی مشاوران املاک پیشنهاد می‌شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.