اجاره بهای بعضی موقوفات، تعجب برانگیز و بر خلاف عرف عمومی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی، ظرفیت ها، کارکردها وعملکرد اوقاف استان سمنان را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به ظرفیت های مهم وقف در پیشبرد اهداف مادی و معنوی جامعه، وضعیت موقوفات استان و کشور را از جهات بسیاری مثبت ارزیابی نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علیرضا خسروی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با انتقاد از بعضی اجحاف‌های صورت گرفته در حق موقوفات در استان و سراسر کشور، اتخاذ تدابیر لازم به منظور رفع این مشکل را خواستار و با اشاره به نرخ پایین اجاره بهای املاک وقفی، ضمن ناعادلانه خواندن این نرخ، بر لزوم به روزرسانی مبالغ اجاره بهای موقوفات تاکید نمود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از املاک موقوفه با کاربری تجاری در موقعیت خوبی نیز واقع شده اند گفت: ” اجاره سالانه این بناها، رقمی تعجب برانگیز و بر خلاف عرف عمومی بوده و لازم است اقداماتی در خصوص اصلاح مبالغ اجاره بها صورت پذیرد، زیرا ملاحظه می گردد متاسفانه اشخاصی که نگاه مذهبی دارند نیز علیرغم تحفظ بر فرائض، نسبت به نرخ های ناعادلانه املاک وقفی بی تفاوت می باشند.”

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:”با عنایت به اینکه فقط در فراکسیون های مفید و موثر عضو می شوم به جهت علاقه به سنت حسنه وقف و موقوفات در فراکسیون وقف عضو شده و آمادگی دارم هر جا بتوانم در جهتی کمک به این سنت حسنه گام بردارم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تهیه طرح آمایش مساجد، بر انجام کار کارشناسی دقیق در خصوص انطباق جمعیت با مولفه های ساخت مسجد تاکید نمود.

وی، ضمن تحسین برانگیز خواندن اقدامات کارشناسانه متقدمین در ساخت مساجد، لحاظ مولفه هایی چون دسترسی مردم و کارشناسی جمعیتی محل احداث مساجد تاریخی را در خور توجه دانست و الگوبرداری از این رویه را امری مهم و ضروری عنوان نمود .

خسروی از کلیه نهادهای فرهنگی خواست تا با توجه بیشتر به مساجد، ضمن انجام نیازسنجی های لازم راهکارهای خود را به منظور حل مشکلات مساجد ارائه دهند.

نماینده مردم شهرستان های سمنان و مهدیشهر در ادامه با اشاره به گام های بزرگ برداشته شده توسط اوقاف در بعضی مقاطع گفت:” حضور جسورانه سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح های بزرگ عام المنفعه ضمن کمک به آبادانی کشور در اصلاح نگاه به مدیریت مذهبی موثر است.”

وی با اشاره به تنوع نیات موقوفات استان اظهار داشت:”نمونه های موقوفاتی با نیت خوابگاه ها و مسائل پزشکی از حیث تعداد بسیار کم است و لازم است واقفین خیراندیش به سمت این گونه نیات بیشتر ورود نمایند.”

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.