اجباری شدن استفاده از .ir در وبسایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

اجباری شدن استفاده از .ir در وبسایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

استفاده از پسوند دامنه کشوری .ir در کلیه وب سایت‌ها و پورتال‌های دستگاه مرکزی سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تابعه اجباری شد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی نامه‌ای خطاب به معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و مدیر دفتر IT وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است: همان طور که مستحضرید با توجه به ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه این وزارت موظف به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور است. در این راستا ضروری است کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی زیر مجموعه آن وزارت نسبت به انجام موارد زیر اقدام لازم را انجام دهند.

۱- استفاده از پسوند دامنه کشوری .ir در کلیه وب سایت‌ها و پورتال‌های دستگاه مرکزی سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تابعه با رعایت موارد زیر اجباری است.

۱-۱- وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل و سازمان ها و ادارات تابعه آن‌ها .gov.ir

۱-۲- دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی .ac.ir

۲- بدیهی است استفاده از پسوندهای عمومی نظیر .com و org و غیره برای دستگاه‌ها و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان پسوند اصلی ممنوع است. در صورت ثبت دامنه‌های فوق باید به به دامنه‌های اصلی مطابق مشخصات بند منتقل (Redirect) شود.

۳- ضروری است میزبانی وب سایت‌ها و پورتال‌های فوق در داخل کشور انجام بگیرد و مدیران وب سایت‌ها و پورتال‌ها با مراجعه به سایت دامنه‌های کشوری www.nic.ir علاوه بر ثبت nsهای اینترنتی نسبت به ثبت nsهای اینترنتی اقدام کنند.

۴- در صورتی که میزبانی وب سایت‌ها و پورتال‌های فوق به صورت داخلی و توسط خود مجموعه انجام می‌شود لازم است نسبت به اتصال مرکز داده خود شبکه ملی اطلاعات از طریق لینک اینترنتی اقدام کنید در غیر این صورت مراکز داده داخلی این موضوع را انجام خواهد داد. نمایندگان آن دستگاه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران (معاونت توسعه و مدیریت بشکه) مراجعه کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.