اجبار آمریکا به پرداخت خسارات کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بهترین قانون مصوب مجلس در سال ۹۲ بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهترین قانون به تصویب رسیده در مجلس این بود که ما آمریکا را خطاب قرار داده و مجبور کردیم خسارات ناشی از دخالت سیاسی در کودتای ۲۸ مرداد را محاسبه و به ایران پرداخت کند.

منصور حقیقت‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد بهترین قانونی که در مجلس به تصویب رسید گفت: بهترین قانون این بود که ما آمریکا را خطاب قرار داده و مجبور کردیم که خسارات ناشی از دخالت سیاسی در کودتای ۲۸ مرداد را محاسبه و به ایران پرداخت کند.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس تعدادی از نمایندگان طرحی را برای پیگیری حقوقی مطالبات و خسارت‌های ۲۸ مرداد در محاکم بین‌المللی تهیه کرده‌اند که این طرح در قالب دو فوریت در صحن علنی مجلس ارائه شد.
 
حقیقت‌پور با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد تصریح کرد:‌ در این کودتا کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نقش زیادی ایفا کردند و البته این مسئله خسارت‌هایی را هم برای کشور به بار آورد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: ‌بر اساس این طرح کمیته‌ای متشکل از وزارت خارجه، وزارت دادگستری و برخی دستگاه‌های دیگر مامور شدند تا خسارت‌هایی مثل خسارت کودتای ۲۸ مرداد را مشخص کنند.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ بعد از مشخص شدن میزان خسارت باید موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد تا کشورهای که در ایجاد خسارت نقش داشتند را مجاب به ارائه خسارت کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.