اجبار خارجی ها به سرمایه‌گذاری در ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 اجبار خارجی ها به سرمایه‌گذاری در ایران

اجبار خارجی ها به سرمایه‌گذاری در ایران

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: در مذاکرات آتی باید خودروسازان خارجی را مجبور به سرمایه‌گذاری در ایران کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، داوود میرخانی رشتی، اظهار کرد: باید کاری کنیم که منافع و سود خودروسازان خارجی در گرو فعالیت در ایران باشد.
وی با بیان اینکه شرکت رنو به دلیل سرمایه‌گذاری در کشور حتی در شرایط تحریم نیز حاضر به ترک ایران نشد، خاطرنشان کرد: اما پژو به دلیل آن‌که در ایران سرمایه‌گذاری نکرده بود به راحتی فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرد.
مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: رنو به دلیل آن‌که در کشور سرمایه‌گذاری کرده بود نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کرده و با وصل‌کردن قطعه‌سازان داخلی به قطعه‌سازان خارجی نقش قابل توجهی در ارتقای کیفی قطعه‌سازان داشت.
وی افزود: هم‌اکنون پاشنه آشیل صنعت خودروی کشور قطعه‌سازان هستند که نتوانسته‌اند آن ‌طور که باید و شاید سطح کیفی محصولات خود را ارتقاء دهند به همین دلیل کیفیت خودروهای داخلی افزایش نیافته است.
میرخانی رشتی با بیان این‌که باید به جای ۲۰۰۰ قطعه‌ساز کوچک و بزرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ مجموعه‌ساز بزرگ داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی شرکت‌های قطعه‌سازی مجموعه‌ساز شکل بگیرند می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای انتقال تکنولوژی، نوسازی ماشین‌آلات تولید و تربیت نیروی انسانی ماهر اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اصلی ارتقای صنایع قطعه‌سازی مشارکت با خودروسازان خارجی است زیرا در آن صورت قطعه‌سازان مجبورند برای باقی ماندن در زنجیره تامین قطعات کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.