اجداد مادر اوباما

کدخبر: ۷۰۶۳۲

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد – ۰۲:۲۸

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

اجداد مادر اوباما

شجره شناسان پس از دو سال تحقیق و آزمایش دی.ان.ای احتمال می دهند که مادر باراک اوباما که یک سفیدپوست بوده از نوادگان برده های سیاه پوست بوده باشد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، هیچگاه اینطور تصور نمی شد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دارای اجدادی بوده باشد که از طریق برده داری وارد آمریکا شده باشند و به این ترتیب تلاش می شد تا اولین رئیس جمهور سیاه پوست ایالات متحده را از اغلب سیاه پوستان آفریقایی- آمریکایی این کشور جدا کنند.
پدر اوباما، از کنیا به آمریکا آمده بود تا در دانشگاه هاوایی درس بخواند و فرزند او (باراک اوباما) در سال ۱۹۶۱به دنیا آمد. همین موضوع موجب شد تا برخی تحلیلگران مدعی شوند تجربیات اوباما بطور صددرصد با رای دهندگان سیاه پوست آمریکایی یکسان نیست.
با این وجود محققان با بررسی شجره نامه مادر اوباما یعنی «استنلی آن دانهام» در طول چهار قرن به این نتیجه رسیده اند که مادر رئیس جمهور آمریکا از نوادگان یک خدمتکار آفریقایی به نام «جان پانچ» در ویرجینیا بوده است.
براساس این یافته ها، آقای پانچ دارای فرزندانی از یک زن سفیدپوست بوده و زمانی که برده داری در آمریکا برچیده شد این خانواده توانست در ویرجینیا صاحب زمین شود.
این یافته ها به آن معناست که در حقیقت اوباما یازدهمین نتیجه اولین برده های ثبت شده در تاریخ آمریکا محسوب می شود. برده هایی که به اتهام تلاش برای فرار در سال ۱۶۴۰محاکمه شده بودند.
بر همین اساس آزمایشات دی.ان.ای نیز نشانگر این است که نام خانوادگی پانچ بعدها به «بانچ» تغییر نام یافته و نام خانوادگی بانچ از اسامی است که در میان اجداد مادر اوباما دیده می شود.
اما با توجه به آنکه برخی اسناد در گذر زمان از بین رفته اند نمی توان با صراحت اعلام کرد که اجداد مادر اوباما از برده های سیاه پوست باشند.

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.