اجرای آیین نامه ارتقای اساتید از اول آبان

جام جم آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت آیین نامه ارتقای هیات علمی را سندی با ارزش و مبتنی بر فضیلت برشمرد و گفت: آیین نامه ارتقای از اول آبان ماه ۹۱ اجرایی می شود و نباید با این سند به صورت صوری برخورد شود.

دکتر محمدعلی محققی در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی از طراحی بانک اطلاعات نخبگان علوم پزشکی خبر داد و گفت: این بانک به صورت آزمایشی راه اندازی و نرم افزار آن در دانشگاهها نصب شده و دانشگاهها می توانند اطلاعات بانک را تکمیل کنند.

وی افزود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی یک به نه است و این در حالی است که این نسبت در دانشگاههای وزارت علوم یک به ۱۷، در دانشگاه آزاد یک به ۴۰ و در دانشگاه علمی کاربردی یک به ۹۰ است. ما ممتازترین شرایط برای تربیت نیروی انسانی را داریم.

محققی خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد توسعه باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم چرا که نیروی انسانی نخبه و با کیفیت به دانشگاه های علوم پزشکی وارد می شود.

وی فرصت آموزشی بازنگری در رشته ها، دوره ها و مقاطع را برای دانشگاهها مغتنم شمرد و گفت: این بازنگری بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات وزارت بهداشت صورت می گیرد و دانشگاهها آن را اجرا می کنند. همچنین برای توسعه رشته های بین رشته ای، از ظرفیت علوم پایه و بالینی استفاده شود که متاسفانه در عمل بیگانه از هم تلاش می کنند.

محققی درباره هیات های تشکیل شده در بورد تخصصی و فوق تخصصی گفت: دانشگاهها در رشته های علوم پایه و بالینی تخصصی و فوق تخصصی اعضای هیات علمی برتر خود را از منظر صلاحیت های عمومی و صلاحیت های علمی معرفی کنند تا وزارت بهداشت از آنها برای حضور در هیات ها استفاده کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعتباربخشی مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، تدوین سند راهبردی طب سنتی ایرانی و اسلامی به سفارش شورای عالی انقلاب فرهنگی و راه اندازی تخصص پزشک خانواده در سال جاری به عنوان دیگر برنامه های حوزه آموزش وزارت بهداشت نام برد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.