اجرای استاندارد لازمه انجام فعالیت های اقتصادی

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه، بدون رعایت استاندارد در تولید و ارایه خدمات نمی توان حرکت اقتصادی انجام داد گفت: استاندارد زبان مشترک فنی و کیفی در محصولات و خدمات محسوب می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، رضا تقی پور، در مراسم نهمین دوره جایزه ملی کیفیت افزود: برای اندازه گیری کیفیت هر نوع کالا و خدماتی، در گام اول باید استانداردهای لازم بوجود بیاید.

وی تصریح نمود: امروز در حوزه ارتباطات علاوه بر استاندارد و موارد کیفی بحث پروتکل نیز مطرح شده و اگر بخواهیم با دنیا ارتباط مناسبی داشته باشیم و مفاهیم خود را انتقال دهیم باید این پروتکل ها و استانداردها را رعایت کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و برند معتبری به دنیا معرفی کنیم باید فرهنگ رعایت استانداردها و ارتقای کیفی در هر کالایی نهادینه شود.

تقی پور ادامه داد: امروز کیفیت و استاندارد یک پدیده لوکس محسوب نمی شود، بلکه لازمه فعالیت اقتصادی و حضور در بازارهای جهانی رعایت استانداردهای روز دنیا الزامی است.

وی با تاکید بر این که، رعایت استانداردها سبب حفظ بازارهای هدف صادراتی می گردد افزود: متاسفانه در بعضی بازارها با وجود سابقه بالای حضور بدلیل رعایت نشدن بعضی استانداردها توسط تولیدکنندگان، نتوانستیم آن ها را حفظ و به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

تقوی پور با اشاره به این که، بحث نهادینه شدن فرهنگ و تفکر کیفیت در تولید گام اول محسوب می گردد گفت: در گام بعدی باید قوانین و مقررات را به سمت استاندارد سوق داد.

وی افزود: امیدواریم در سال تولید ملی بحث کیفیت و استاندارد بعنوان شاخص اصلی در پشتیبانی تولید و صادرات محسوب شود و سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

تقی پور ادامه داد: ایرانیان در عمل به کیفیت، فرهنگی عمیق دارند که اگر به آن مراجعه شود، می توانیم بسیاری از معیارهای معتبر کنونی جهان را در آن بیابیم.

وی در پایان گفت: ارتقا استاندارد، کیفیت و پیاده سازی آن رمز توسعه اقتصادی محسوب می گردد که باید به کمک مدیریت و حاکمیت بیاید، زیرا بدون آن هیچ فعالیت اقتصادی قابل انجام نمی باشد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.