اجرای برنامه های متنوع و آموزشی در منطقه ۱۳ با محوریت شناخت ، پیشگیری و کنترل بیماری دیابت

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-شهردار منطقه ۱۳ از برگزاری ۸۰ ویژه برنامه متنوع آموزشی ،ورزشی و فرهنگی همزمان با فرارسیدن هفته ملی دیابت در سطح منطقه ۱۳ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ابراهیم مداحی  با اشاره به یکی از  رویکرد  های شهرداری تهران در توجه به سلامت شهروندان افزود: آشنایی کردن شهروندان با  بیماری دیابت و نحوه ی پیشگیری و کنترل  آن  امری ضروری است  که  با فرا رسیدن هفته ملی دیابت ، این امر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است ، بدین منظور  برنامه های متنوع و آموزشی در سرا های محلات ، مدارس  محلات ۱۳ گانه منطقه ، مساجد و بوستان ها اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری ده ها کارگاه آموزشی در زمینه شناخت بیماری دیابت و نحوه ی پیشگیری و کنترل آن در خانه های سلامت ۱۳ گانه ، مراکز آموزشی و مساجد منطقه ۱۳  تصریح کرد: شهروندان و اهالی محلات با شرکت در این کارگاه های   آموزشی با بیماری دیابت و   انواع آن ، نحوه  پیشگیری از ابتلا به این بیماری  ، تغذیه اشخاص دیابتی و  رژیم غذای مناسب با آن  ، چگونگی  کنترل دیابت و.. آشنا شده و در خصوص  نحوه استفاده از انسولین در دیابتی ها ، نقش تغذیه در کاهش قند خون و.. آموزش می بینند.

شهردار منطقه ۱۳   از دیگر  برنامه های محوری هفته دیابت را برگزاری جشنواره های غذا ی سالم  با موضوع غذاهای مفید برای دیابت  عنوان کرد و افزود: این جشنواره ها در سراهای محلات اسدی ، نیروی هوایی ،پیروزی ، امامت ،آشتیانی و… برگزار و طی آن شهروندان با طبخ غذا های سالم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به یکی از  شعار  های هفته دیابت  مبنی بر توسع? تحرک و ورزش همگانی ، استقرار پایگاه های تندرستی ،  مسابقات ورزشی، مراسم  پیاده روی نمادین   وتشکیل حلقه دیابت در بوستان های نواحی چهارگانه از جمله  پارک پیروزی، پارک جنگلی سرخه حصار، پارک نیلوفر بوستان نیروی هوایی و..  از اهم برنامه های اداره سلامت منطقه ۱۳ در راستای تحقق این شعار برشمرد.

ابراهیم مداحی  پخش بروشورهای آموزشی در بوستان ها ، مساجد و مدارس  از دیگر اقدامات اداره سلامت بر شمرد و خاطر نشان کرد : این بروشور ها با موضوعات  شناخت بیماری دیابت و نحوه ی پیشگیری و کنترل آن بین شهروندان توزیع تا با مطالعه آن عادت های غلط را تغییر  و سبک زندگی سالم را ترویج دهند.

وی  با اشاره به لزوم کنترل بیماری تصریح کرد : ضمن انجام مشاوره تغذیه در خانه های سلامت ، غربالگری قند خون  و دیابت جهت رسیدگی به وضعیت سلامت شهروندان انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد : جشن تقدیر از اشخاص خوب کنترل ، اهدا دستگاه قند خون رایگان به اشخاص دیابتی، مسابقه کنترل مصرف قند در کودکان ،  برگزاری مسابقه ی نقاشی با محوریت دیابت از دیگر برنامه هایی اجرایی هفته دیابت است.

 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.