اجرای حکم اعدام برای برخی زمین‌خواران/ ایجاد دستگاه نظارتی برای مقابله با زمین‌خواری

۱۶م اسفند ،

اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه قضات بر اساس نوع جرم برای زمین‌خواری مجازات تعیین می‌کند، گفت: اگر به زمین‌های دولتی تجاوز شود، مجازاتش مشخص بوده و اگر زمین‌خواری سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور شود، ممکن است حکم اعدام داشته باشد.

“محمد‌علی اسفنانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی جرمی تحت عنوان زمین‌خواری تعریف نشده است، اظهار داشت: گاهی با تحقق یکسری اقدامات، زمین‌های دولتی به اشخاصی واگذار می‌شود که اصلا به شکل قانونی نبوده و باری آن مجازات هم در نظر گرفته می‌شود که این از نقص برخورد قانونی است.

وی ایجاد دستگاه نظارتی دقیق و جدی را عاملی موثر در کاهش زمین‌خواری دانست و ادامه داد: برای اینکه بتوان به نحو مطلوبی زمین‌خواری را در کشور کاهش داد،‌ بهترین راه ایجاد دستگاه نظارتی دقیق و جدی در مقابله با این موضوع است.

اسفنانی تصریح کرد: پیش‌بینی مجازات سنگین برای زمین‌خواری می‌تواند یکی از راهکارهای پیشگیرانه باشد.

وی با بیان اینکه قضات بر اساس نوع جرم برای زمین‌خواری مجازات تعیین می‌کند، افزود: اگر به زمین‌های دولتی تجاوز شود، مجازاتش مشخص و اگر زمین‌خواری سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد، ممکن است حکم اعدام داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس‌ خاطرنشان کرد: در صورت تسری زمین‌خواری شاهد بی‌اعتمادی آحاد جامعه نسبت به مسئولان خواهیم بود که البته آثار و نتایج جبران‌ناپذیری را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.