اجرای طرح دستبند و پابند الکترونیکی در تهران و اصفهان

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: به زودی استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود.

“غلامحسین اسماعیلی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: به زودی استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تولید این دستگاه‌های الکترونیکی به صورت مونتاژ در حال بومی‌سازی است و تا دو سال آینده مونتاژ داخلی آن به طور کامل به پایان می‌رسد اما تا ۳ ماه آینده ۱۰۰۰ دست‌بند و پابند وارد کشور شده و به محض ورود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور تصریح کرد: دستبند الکترونیکی برای زندانیانی که توسط سازمان زندان‌ها درمرخصی یا اعزام به کار می باشند، استفاده و در مواردی نیز توسط قاضی صادر کننده حکم از دستبند یا پابند الکترونیکی استفاده می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه این طرح ظرف سه ماه آینده به صورت پایلوت در اصفهان و تهران اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و امکان بازسازی شخصیتی و روحی برای خود محکوم و همچنین امکان جبران ضربه‌ای که فرد به جامعه وارد کرده است از محاسن این طرح است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.