اجرای طرح شهاب در ۱۲ استان کشور

جام جم آنلاین: رییس بنیاد ملی نخبگان با اعلام حمایت شش میلیارد تومانی بنیاد از مراکز نخبه‌پرور در سطح دانش‌آموزی از اجرای طرح شهاب در ۱۲ استان کشور در سال جاری خبر داد.

خانم نسرین سلطانخواه که در نخستین سمینار علوم و فنون دبیرستان علامه حلی ۵ سخن می گفت ماموریت بنیاد ملی نخبگان را شناسایی استعدادها، کمک به رشد و شکوفایی و در نهایت زمینه سازی برای جذب و به کارگیری استعدادها عنوان کرد.

وی با بیان این‌که شناسایی استعدادهای برتر در گروه‌های سنی مختلف انجام می‌شود،‌ ادامه داد: شناسایی استعدادها از دوره دانش‌آموزی آغاز می‌شود. سپس در دوره دانشجویی ادامه یافته و در نهایت به شناسایی شخصیت‌های برجسته علمی ختم می‌شود. در دوره دانش‌آموزی که به دوره آغازگری معروف است توجه به مراکز نخبه‌پرور در آموزش و پرورش یکی از ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان است که در سال گذشته شش میلیارد تومان از مراکز نخبه‌پرور در سطح دانش آموزی حمایت‌های هدفمند و برنامه‌ای صورت گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: در سطح وسیع‌تر طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر (شهاب) در کشور به طور گسترده با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست که در سال جاری در ۱۲ استان کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان نخبه بدون جدا شدن از سایر دانش‌آموزان توسط معلمان پشتیبانی و هدایت می‌شوند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.