اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد برای دانش‌آموزان

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط  عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: در این طرح دانش آموزانی که اولیا، خانواده معتاد، زندانی و یا در معرض سایر آسیب‌های اجتماعی دارند با همکاری وزارت آموزش و پرورش شناسایی شده و تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند.
وی اظهار داشت : در این طرح همچنین دانش‌آموزان مصرف کننده مواد روانگردان یا مواد مخدر شناسایی شده و تحت درمان قرار می گیرند.
دین پرست ادامه داد: کارگروهی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای تهیه دستورالعمل جامع جهت درمان مصرف مواد در نوجوانان تشکیل شده که دربارهٔ نحوه درمان دانش آموزان معتاد با حفظ مصالح این اشخاص و سایر دانش آموزان تصمیم گیری خواهد کرد.
به گفته وی ، بر طبق آن ، امکانات لازم برای درمان دانش آموزان مصرف کننده نیز فراهم خواهد شد.
این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: طی یک دهه قبل با تبادل تفاهم‌نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد برای والدین، مربیان و دانش آموزان انجام شده است.
وی ،برگزاری نمایشگاه های سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین در مدارس متوسطه سراسر کشور را از برنامه های مهم دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها از مهم ترین برنامه‌هایی بوده که در جهت آگاهی والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان برپا شده است.
وی، پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های آموزشی از طریق اجرای برنامه‌های مدارس مروج سلامت، گنجاندن مطالب مناسب و ارایه راه‌های پیشگیری در کتاب‌های درسی و ارتقای برنامه‌های جایگزین با هدف ترویج تحرک و نشاط اجتماعی را از جمله اقدامات فرهنگی در امر مبارزه با موادمخدر برای دانش‌آموزان عنوان کرد که در سال تحصیلی قبل اجرا شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.