اجرای طرح منظومه ماهواره در دانشگاه صنعتی امیر کبیر

فروردین ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: طبق مصوبه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اجرای طرح کلان منظومه ماهواره با مشارکت دانشگاه های تهران و علم و صنعت در اختیار دانشگاه صنعتی امیر کبیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر در همایش معرفی طرح های تحقیقاتی دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر از سال ۹۱ تاکنون، ۱۲ طرح کلان ملی به عهده دانشگاه صنعتی امیر کبیر است که از جمله آن ها می توان به طرح های مدیریت یکپارچه پارس جنوبی، شبکه ملی اطلاعات کشور، سامانه هوشمند حمل و نقل شهری (درون شهری و برون شهری) سفینه حمل موجود زنده، و هواپیمای ۵۴ نفری اشاره کرد که با اجرای کامل آنها می توانیم جوابگوی نیاز کشور باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح منظومه ماهواره ادامه داد: مشارکتی بودن طرح با دو دانشگاه تهران و علم و صنعت زمینه و بستر مناسبی برای دانشگاهیان کشور است که با پشتیبانی صنعت بخشی از منظومه ماهواره ها مطرح شود و اطلاعات را دریافت و در اختیار کشور و کشورهای همسایه قرار داد.

دکتر رهایی با بیان اینکه طرح ماهواره و پرتاب آن از ۴ سال پیش در حال انجام است، گفت: طرح رله ملی نیز با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حضور همه جانبه شرکت توانیردر حال انجام است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به اجرای طرح شبکه هوشمند برق گفت: اگر این طرح انجام شود از نظر مصرف انرژی توسط سیستم های هوشمند می توانیم از جهت نیاز کشور به برق و استفاده بهینه آن اثر گذار باشیم.

دکتر رهایی در پایان دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر را یکی از دانشکده های پر تلاش، موفق و شاخص دانست و اظهار داشت: سه قطب علمی مهم کشور در این دانشکده است و آزمایشگاه های آن نیز از نظر کمی و کیفی در حد کشور و کشورهای همسایه به لحاظ امکانات و تجهیزات است و دارای پژوهشکده هایی است که در حال حاضر طرح های کلان ملی در آن ها در حال انجام است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.