اجرای طرح های زیست محیطی در منطقه ۵

۱۶ام بهمن ،

شهردار منطقه ۵ از اجرای طرح‌های زیست محیطی با هدف حفظ، نگهداری و بهبود مستمر نظام مدیریت زیست محیطی خبر داد.

سعید طلوعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با هدف رعایت مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار شهری طرح و برنامه های گسترده ای در مباحث ترافیکی، فضای سبز، بازیافت، مدیریت مصرف انرژی اجرا می‌شود.
وی در خصوص طرح‌های ترافیکی پیش بینی شده در منطقه افزود: با هدف ساماندهی ترافیک شهری و کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره وری وسایل حمل و نقل عمومی، اصلاح شبکه خطوط اتوبوسرانی، یک طرفه کردن برخی گذرها و اصلاح جهات شبکه معابر، مناسب سازی معابر و بررسی فرصت‌های ارائه خدمات الکترونیکی  به منظور کاهش سفرهای داخل شهری در لیست برنامه های زیست محیطی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: احداث ۱۰ بوستان، توسعه فضای سبز بدنه بزرگراه‌ها و معابر شهری و توسعه جنگل کاری کوهسار از دیگر برنامه‌ها است.
وی با اشاره به توسعه شبکه آبرسانی فضای سبز برای صرفه جویی در مصرف آب تصریح کرد: بدین منظور با احداث ذخیره آب و هم چنین اجرای طرح مکانیزه آبیاری فضای سبز علاوه بر حذف تانکرهای آبرسانی، در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: با افزایش برنامه‌های آموزشی بازیافت و توسعه ایستگاه‌های جمع آوری پسماند در حال حاضر رشد قابل توجهی در بازگشت زباله به چرخه بازیافت را در سطح منطقه سبب شده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.