اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امکان‌پذیر نیست/عدم امکان اجرا توسط دولت بدون تصویب مجلس

۲۸م دیماه ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال ۹۱ امکان‌پذیر نیست و در سال بعد نیز باید بر مبنای بودجه سال ۹۲ بررسی وسپس نتیجه‌گیری شود.

اسماعیل کوثری نماینده تهران،‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: مجلس مصوب کرده تا پایان امسال مرحله دوم این طرح نباید عملی شود و در آینده هم برای عملی شدن باید مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
 
وی افزود: در حال حاضر با روند فعلی اقتصاد کشور این طرح باید در سال آینده هم مورد بررسی قرار گرفته و تمامی جوانب امر در مورد قابلیت اجرایی شدن فاز دوم این طرح  به دقت بررسی شود.
 
کوثری تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و در سال بعد نیز باید بر مبنای بودجه سال ۹۲ بررسی  وسپس نتیجه‌گیری شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جهمور می‌تواند این طرح را اجرایی کند یا خیر، گفت: قطعا رئیس جمهور نمی‌تواند دست به چنین اقدامی بزند به این سبب که اولا باید منابع را مشخص کند و ثانیا بحث فراورده‌های سوختی و مسائل دیگری که این طرح را در برمی‌گیرد حائز اهمیت است، باید تمام جوانب آن به دقت مشخص شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت موظف است منابع را در مورد هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی رئیس جمهور به طور خودسرانه و بدون تصویب مجلس امکان‌پذیر نیست و لذا برای سال بعد نیز این طرح باید با بودجه ۹۲ مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.