اجرای مصوبه «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی» همچنان در انتظار ابلاغ وزارت بهداشت !

6129.jpg

راه‌اندازی دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی؛ از مطالبات دیرینه دانشجویان رشته فیزیوتراپی در دانشگاه‌های سراسر کشور، اگرچه در سال ۸۸ با موافقت اصولی وزیر بهداشت سابق روبرو بوده و سال گذشته نیز با دستور دکتر دستجردی وزیر بهداشت تصویب شد، با این حال هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از اعلام وزیر، دکتر محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت از شروع دوره آموزشی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار از بهمن ۹۰ و برگزاری آزمون ورودی آن در دی ماه خبر داده و گفته بود: ضرورت ایجاد دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی از سال ۸۴ در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تصویب شده است و وقتی ضرورت برنامه‌ای تصویب می‌شود، باید محتوای آن تدوین و برای تصویب به شورای عالی برنامه‌ریزی ارائه شود.

به گفته محققی، شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت به دلیل طولانی شدن این موضوع و پیگیری‌هایی که از جانب ذی‌نفعان این دوره انجام می‌شود تصمیم گرفته که در اجرای این دوره از ظرفیت‌های دانشگاهی به صورت پایلوت استفاده کند که اجرای آن در سال تحصیلی جدید محقق می‌شود.

با این وجود که مقرر شده بود برای ترم تحصیلی بهمن ۹۰ دانشجو در این دوره پذیرفته شود ولی این امر محقق نشد و اکنون نیز که در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم کماکان خبری از اجرای این دوره نیست.

به گزارش ایسنا، دانشجویان رشته فیزیوتراپی همچنان خواستار ایجاد دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی هستند و امیدوارند که در روز جهانی فیزیوتراپیست یعنی جمعه ۳۱ شهریور خبرهای جدیدی بشنوند.

در این راستا جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته فیزیوتراپی طی نامه‌ای خواستار به سرانجام رسیدن این طرح هستند.

در این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است:«با توجه به تصویب کلیات طرح دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی (DPT) در ۲۲ اردیبهشت ۸۸ در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و تصویب اجرایی شدن این مقطع توسط شورای عالی سیاست‌گذاری وزارت بهداشت در سال گذشته که در اول مرداد ۹۰ توسط سرکار عالی ابلاغ شد، به استحضار می‌رساند که در طول متجاوز از یک سال نه تنها شاهد راه‌اندازی این مقطع در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نبوده‌ایم بلکه با کارشکنی‌های مکرر و غیرمنصفانه دست‌اندرکاران این امر و عدم توجه به نظرات کارشناسی و متقن بورد فیزیوتراپی به عنوان بالاترین مرجع علمی رشته فیزیوتراپی، شروع پذیرش دانشجو در مقطع دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در ابتدا به بهمن ماه سال گذشته و سپس به مهرماه سال جاری موکول شد که متاسفانه با بهانه‌جویی‌های مکرر که از جمله آن می‌توان به عدم اجرای کامل مصوبه در شورایعالی برنامه‌ریزی در ۲۲ اردیبهشت ۸۸ اشاره کرد، فرصت پذیرش دانشجو در مهرماه را نیز از ما گرفته‌اند!؟

لذا به استحضار می‌رساند تقاضای ما اجرای بی‌قید و شرط طرح مصوب شورایعالی برنامه‌ریزی می‌باشد که در آن پذیرش دانشجو از مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دیده شده است و خواهان این می‌باشیم که این مقطع در چند دانشگاه که صلاحیت آنها توسط برد فیزیوتراپی تایید می‌شود اجرایی گردد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پذیرش دانشجو این مقطع به صورت entry level در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم.

در این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است:‌ بی‌شک این گذر زمان بیش از سه سال و تاخیر یک ساله از دستور اجرایی این مقطع باعث شده کاسه صبر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فیزیوتراپی از این عملکرد غیرعادلانه به پایان رسیده و خواهان رسیدگی به این موضوع هستیم.

امید است هر چه زودتر شاهد نتایج مثبت و برکات اجرای طرح دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در جهت ارتقا نظام سلامت و خدمت بیشتر به بیماران دردمند و معلولین کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم».

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.