اجرای یک ماهه و آزمایشی قوانین جدید کشتی

۲۹فروردین۱۳،

به نقل از سایت فدراسیون کشتی، نناد لالوویچ با بیان این مطلب افزود: تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای پیشنهاد حذف کشتی از المپیک یک خبر شوک آور برای ما بود. برای حفظ کشتی در المپیک باید با توجه به نظر کمیته بین المللی المپیک به سمت قوانینی ساده تر پیش برویم، رشته کشتی آزاد از فرنگی متمایز شود، مسابقات به سوی فعال و فنی‌تر شدن پیش برود و در رسانه‌ها و عرصه تبلیغات حضور گسترده تری داشته باشند.

لالوویچ تصریح کرد: قوانین جدیدی بر این اساس و با در نظر گرفتن مسائلی در مورد تنوع وزن‌ها و رشته‌ها طراحی شده است که روز ۱۸ می( ۲۸ اردیبهشت ماه) در نشست فوق العاده فیلا برای تعیین رئیس جدید فدراسیون جهانی مطرح و در صورت تایید یک ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این قوانین از بازی‌ های اروپایی سال ۲۰۲۲ در باکو پایتخت آذربایجان آغاز می‌شود.

لالوویچ با اشاره به اینکه ماموریت وی حفظ کشتی در المپیک است، خاطر نشان کرد: کشتی یک ورزش قدیمی در المپیک و با سابقه ۲۷۰۰ ساله در المپیک باستان و نوین است و ما باید در سراسر جهان تلاش کنیم ورزشی که ۱۰ میلیون مبارز در سراسر دنیا دارد در دو نشست سن پترزبورگ در اواخر ماه می و در نهایت بوینوس آیرس آرژانتین در نبرد با هفت ورزش فعال دیگر، این رشته را در المپیک حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: مبارزات ایران، روسیه و آمریکا در ایستگاه قدیمی قطار شهر نیویورک و ایران و آمریکا در لس آنجلس در راستای حفظ کشتی در المپیک است و این سه کشور با نیروهای خود به این مبارزه جهانی پیوسته‌اند و از طرفی دیگر قرار است نشست دیگری نیز در سازمان ملل متحد با حضور کشتی گیرانی از کشورهای ژاپن، مغولستان، ترکیه، اوکراین، مراکش، نیجریه، کانادا و برخی کشورهای دیگر برگزار می شود، تا اعلام کنیم خواهان حفظ این رشته در المپیک هستیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.