اجرای ۱۰۰۰میلیارد تومان پروژه مشارکتی در منطقه ۲۲

۰۱ تیرماه ۱۳،

شهردار منطقه ۲۲ گفت:طی ۲ سال قبل بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی در ۲۰ نقطه منطقه ۲۲ تعریف شده که به سرانجام رسیدن آن بخشی از سرانه های شهروندان را تامین خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ در این جلسه که به میزبانی منطقه در سالن اجتماعات بوستان جنگلی چیتگر برپا شده بود، افزون بر مهندس مرادی شهردار و جمعی از مسئولان حوزه مالی اداری منطقه، دکتر پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران، معاونان حوزه های مالی اداری و تعدادی از شهرداران مناطق ۲۲ گانه حضور داشتند.
حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ در این مراسم با ارائه اطلاعات کاملی در خصوص موقعیت جغرافیایی و ویژگی های منطقه گفت: « اکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر در ۹ محله و ۴ ناحیه منطقه ۲۲ ساکن شده اند و این تعداد در افق طرح به ۵۰۰ هزار نفر در ۲۵ محله و ۷ ناحیه افزایش خواهد یافت. با توجه به پیش بینی کاربریهای فرامنطقه ای در تامین سرانه های متعدد در این محدوده از پایتخت، اکنون پروژه های بزرگی در منطقه در حال اجراست که مجموعه هزار و یک شهر با وسعت کلی ۱۴۰ هکتار و کاربری بزرگترین شهر بازی خاورمیانه، بزرگترین مرکز خرید کشور با زیربنایی با مساحت حدود ۲ میلیون متر مربع و مجموعه های اقامتی و پشتیبان، دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار تهران، فازهای دوم و سوم بوستان جوانمردان ایران، مراکز و پردیسهای بزرگ درمانی، فرهنگی، آموزشی، خدماتی، مراکز گسترده خرید و … از جمله آنهاست. »
وی افزود: « با توجه به اهمیت بحث اقتصاد شهری برای اجرای پروژه ها با در اولویت قرار دادن نگاه مشارکت و سرمایه گذاری ، طی ۲ سال قبل بیش از هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی برای منطقه ۲۲ تعریف شده که بیش از ۵۰ درصد از این پروژه ها نیز در ۲۰ نقطه از منطقه کلید خورده و در حال اجرا می باشند و کمتر از ۵ سال آینده شاهد به بهره برداری رسیدن آنها خواهیم بود. افزون بر مراکز خرید، مراکز درمانی و … بزرگترین باغ گل پایتخت و وسیعترین بوستان بانوان تهران از جمله طرحهایی است که در سبد مشارکت تعریف شده و با به ثمر رسیدن آنها، بخشی از سرانه های مورد نیاز شهروندان تامین خواهد شد.»
دکتر پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز در خصوص ویژگی های منطقه ۲۲ گفت: « این منطقه اولین منطقه ای است که به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوسته و منطقه ای است که بسیاری از ساخت و سازهایش از روی اصول اتفاق افتاده است. پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس که اخیرا در این محدوده از تهران به بهره برداری رسید، یکی از پروژه های اولویت دار مدیریت شهری بود و بهترین فرصت برای بهره برداری شهروندانی است که به سبب تورم و گرفتاری های دیگر، ممکن است امکان سفر به شهرهای شمالی کشور را نداشته باشند. این پروژه معارضان بسیاری داشته که خوشبختانه با همت و پیگیری شهرداری منطقه معارضان رفع شده اند. »
معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه افزود: « منطقه ۲۲ رو به پیشرفت است و به لحاظ امکاناتی که دارد، از مناطق برخوردار تهران محسوب می گردد. این منطقه بودجه فعالیتهای عمرانی و پروژه های جاری را خودش تامین می کند و این موضوع یکی از محاسن این محدوده از تهران است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.