اجرای ۵۶ نمایش در فرهنگسراهای تهران

جام جم آنلاین: نخستین جشنواره «تئاترشهر» ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت با اجرای ۵۶ اثر نمایشی در فرهنگسراهای شهر تهران توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر جشنواره «تئاترشهر» گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فرصت و حمایت از گروه‌های نمایشی جوان شهر تهران و با رویکرد موضوعات شهر و شهروندی در پنج بخش تئاتر صحنه‌ای کانون‌های نمایشی، تئاتر بانوان، تئاتر خیابانی، تئاتر کودک و نوجوان و بخش ویژه با تاکید بر موضوعات شهری به‌صورت غیررقابتی در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران ۱۶تا ۲۳ اردیبهشت در هشت فرهنگسرای ابن سینا، ارسباران، بهمن، امید،شفق، خاوران، گلستان، اندیشه و خانه فرهنگ نور برگزار می‌شود.

شهرام کرمی گفت: پس از اعلام فراخوان مسابقه در سال گذشته در پایان مهلت ارسال آثار ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که بعد از بررسی و داوری، ۵۶ نمایش در بخش‌های مختلف برای شرکت در این رقابت انتخاب شد.

به گفته وی، نمایش‌های «شهر شکلاتی»، به کارگردانی فرهاد شریفی، «مرغ باغ هپروت»، به کارگردانی ناصح کامگاری، «قهر و مهر»،‌ به کارگردانی آذر مبارکی،‌ «قصه‌های خیمه شب بازی»،‌ به کارگردانی مرتضی خمسه،‌ «شهر من»، به کارگردانی سیدمحمد رضوی و «شهر فرنگ»، به کارگردانی محمد حسین یکتا عربانی، شش اثر نمایشی هستند که در بخش ویژه این جشنواره اجرا می‌شوند.

کرمی با تاکید بر حمایت از آثار برگزیده در این جشنواره، گفت: حمایت از آثاری که به این جشنواره راه پیدا خواهند کرد از برنامه‌های اصلی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۱ است و امکان اجرای عمومی آنها در مراکز نمایشی و فرهنگسراهای تهران فراهم خواهد شد.

بنا بر این گزارش، دکتر قطب الدین صادقی، دکتر رحمت امینی، و شکرخدا گودرزی نیز به عنوان هیات داوران بخش صحنه‌ای نخستین جشنواره تئاترشهر معرفی شدند.

همچنین در بخش خیابانی دکتر اردشیر صالح پور، اتابک نادری و مجید امرایی داوری آثار در بخش تئاتر خیابانی را بر عهده خواهند داشت.

نخستین جشنواره تئاتر شهر توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت در سطح فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ تهران برگزار خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.