اجرایی شدن بندهای توافقنامه نیازمند تعیین راهکارهای اجرایی است / حصول پیشرفت در بعضی زمینه‌ها

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عراقچی در تشریح مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو مطرح کرد

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه کشورمان در تشریح مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ که در حال‌حاضر در ژنو جریان دارد، گفت: در بعضی از زمینه‌ها پیشرفت حاصل شده ولی در بعضی از زمینه‌ها بعضاً به دلیل تفسیرهای نادرستی که ممکن است صورت بگیرد و برداشت‌های ناصیحی که وجود دارد، متاسفانه با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، “سید عباس عراقچی” معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه که در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تشریح روند مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو پرداخت، گفت: ابتدا هدف از مذاکرات کارشناسی که در حال‌حاضر در ژنو جریان دارد و هفته گذشته در وین به دلیل مسائلی که پیش آمد و  شرکت‌هایی که آمریکایی‌ها در لیست تحریم‌ها اضافه کردند متوقف شده بود، رسیدن به ساز و کارهای اجرایی و پرتکل‌های اجرایی مربوط به توافق ژنو است.
 
وی ادامه داد: همان طور که مطلع هستید توافق ژنو هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه تحریم‌ها بندهای مختلفی دارد که اجرایی شدن این بندها احتیاج به قواعد، چارچوب‌ها و تعیین راهکارهای اجرایی دارد، این کاری است که هفته گذشته در وین آغاز و در حال حاضر کارشناسان ما ادامه آن را در ژنو دنبال می‌کنند.
 
عراقچی با بیان این که کارشناسان ما سه روز مذاکرات بسیار فشرده و مستمر را داشته‌اند، اظهار داشت: در بعضی از زمینه‌ها پیشرفت حاصل شده ولی در بعضی از زمینه‌ها بعضاً به دلیل تفسیرهای نادرستی که ممکن است صورت بگیرد و برداشت‌های ناصحیحی که وجود دارد، متاسفانه با مشکل مواجه هستیم.   
 
معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در ادامه با بیان این که جزییات این نشست کاملا مفصل است، گفت: با توجه به این که دوستان هنوز مشغول صحبت هستند، بعد از اتمام مذاکرات جزییات آن را تشریح خواهیم کرد.  

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.