اجرایی شدن ۴۰ سیاست جدید از اول مهرماه در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش از اجرایی شدن ۴۰ سیاست جدید در نظام تعلیم و تربیت کشور از اول مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی امروز ۱۳ مهرماه در سومین دوره انتخابات مجمع مرکزی کنگره دهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و رونمایی از نرم افزار ” انجمن‌یار ”  که با حضور خانواده شهید احمدی روشن در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۴ هزار معلم شهید، اظهار کرد: تمام زیبایی های انقلاب به مدیریت حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی افزود: آموزش و پرورش در آستانه یک تحول عظیم است.تحولی که شاید ورود و ریل گذاری به آن در یک سال گذشته بسیار سخت و مشکل بود.

حاجی بابایی با بیان اینکه ۳۶۵ روز گذشته برای آموزش و پرورش در طول ۳۳ سال بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: در طول تمام زمان هایی که آموزش وپرورش در کشور بود، این چنین کار حجیمی در این وزارتخانه انجام نشده بود و سند تحول بنیادین  بزرگترین کار حجمی در دوران آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی تمام معمان در کشور، تصریح کرد: اول مهرماه امسال ۴۰ سیاست جدید را در  آموزش وپرورش اجرایی کردیم و از مهرماه سال گذشته نیز ۷۰ فعالیت در آموزش و پرورش آغاز شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۳۳ میلیون جلد کتاب درسی در شهریورماه امسال، عنوان کرد: ۲۰۰ هزار معلم و ۵ هزار مدرس تربیت شدند و حدود ۶۰ هزار کلاس درس جدید برای پایه ششم ابتدایی ایجاد شد؛همچنین ۱۲۰ هزار کلاس درس نیز از نوبت عصر به نوبیت صبح منتقل شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: تحول بنیادین تلاش می کند تا نگاه به مدرسه و آموزش و پرورش را در تمامی جهات تغییر دهد و هنوز این کار در آستانه آغاز است.

وی با بیان اینکه باید مدرسه ای اداره کنیم تا تمام دانش آموزان به درد آن جامعه بخورد، گفت: باید دانش آموزانی تربیت کنیم که در مدرسه بفهمند پدر و مادر و خانواده در چه جایگاهی قرار دارند و همه آنها باید در یک شرایط رشد پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید دانش آموزانی تربیت کنیم تا در تراز جمهوری اسلامی ایران باشند، افزود: تحول بنیادین می خواهد دانش آموزانی تربیت کند که صادق، پویا، با ایمان و با دانش باشند و بدانند که ریشه عمیقی به اسم اسلام و ایران دارند.

حاجی بابایی در پایان اضافه کرد: ششم ابتدایی یک کار پرورشی است و تمام مسیر های آموزش و پرورش همان خطی است که رهبر معظم انقلاب تعیین می کنند.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.