اجرایی نشدن قانون مهمترین چالش نظام سلامت

اردیبهشت ۱۴۰۳

نبود باور به قانون ،قانون مداری و اجرای درست مصوبات مجلس از اصلی ترین چالش های حوزه بهداشت و درمان کشور است.

دکتر امیدوار رضایی معاون حقوقی مجلس با بیان اینکه باید دیدگاه دولت ها بر اساس باور باشد به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:هر دولتی که روی کار می آید باید بر اساس سیاست ها و اسناد بالا دستی عمل کند تا شاخص ها و عوامل موثر بر نظام سلامت اجرایی شود.

وی افزود: وزیر بهداشت به عنوان نماینده سلامت آحاد جامعه باید در دولت و مجامع از مردم و حق ملتشان دفاع کند و به اجرای قوانین و اسناد بالا دستی که مشخص شده بپردازد.

وی با اشاره به اینکه وسایل رسیده به اهداف خود به هدف در نظام سلامت تبدیل شده اند اذعان داشت: نظام دیده شده در قانون برنامه پنجم در حوزه بهداشت و درمان نظام ارجاع پزشک خانواده و سامانه جامع درمانی کشور است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید خواستار اجرا شدن قوانین در حوزه سلامت شوند اظهار داشت: چنانچه بیمه سلامت همگانی و اجباری شود و همچنین نظامی اعتبارات در یک صندوق واجد تجمیع شود ستادهای درمانی نیز واحد شده و همه سیاست های متمرکز وزارت بهداشت پیاده خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: طی جلسه ای که کمیسیون بهداشت و درمان با رئیس مجلس داشته است مقرر شده تا وزیر بهداشت آینده تعهدی مبنی بر اجرای قانون برنامه و اسناد  بالا دستی گرفته شود تا در صورت تخلف مطابق قوانین با وی برخورد شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.