اجرایی کردن مصوبات پیشین/فراهم کردن امکان تردد و نخبگان خارج از کشور به داخل

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد ؛

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان از گسترش زمینه همکاری با سخنان خارج از کشور و فراهم کردن امکان تردد آنها به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با همکاری بین الملل این بنیاد گفت: سال قبل مصوبه ای در بنیاد بود که از نخبگان خارج از کشور حمایت می کرد و طی این یک سال هم اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و این وظیفه به کارگزاری محول شده است.
 
وی افزود: به طور مثال یکی از دانشگاه های برتر کشور ۲۰ نفر از دانشجویان علمی برتر خود را به داخل دعوت کرده اند و ما در کنار همکاران خود فعالیت خوبی داریم و قصد داریم که این کار به صورت مستمر ادامه داشته باشد و زمینه های همکاری فرد را محدود نمی کنیم و بنیاد ملی نخبگان نیز امکان تردد آنها را فراهم می کند.
 
الستی با اشاره به اینکه در طی ۳ سال قبل ۶۵ میلیارد تومان قرارداد بین صاحبان اختراعات بخش خصوصی منعقد کرده است گفت: بنیاد ملی نخبگان بستری را فراهم می کند که هر دو طرف به هم اعتماد کنند و به نتایج مثبت است یابند.
 
وی در مورد وضعیت شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: تاکنون ۱۶ قرارداد بین شرکت های دانش بنیان و استعدادهای منعقد کرده ایم.

الستی همچنین در خصوص مصوبات تازه بنیاد ملی نخبگان اذعان داشت: ما در همایش اول بنیاد ملی نخبگان مصوبات تازهی تصویب نکرده ایم چراکه هنوز مصوبات بسیاری روی زمین گذاشته ایم که در حال حاضر در پی اجرای آنها هستیم تا درست اجرا شوند و مصوبه تازهی اضافه نمی کنیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.