اجرای آثار آهنگساز ایرانی در شب موسیقی مینیمال فرانسه

۰۵ تیرماه ۱۳،

شب موسیقی مینیمال فرانسه ۶ و ۷ تیرماه در کشور فرانسه برگزار می گردد که طی آن ۱۷ قطعه از احسان صبوحی آهنگساز جوان ایرانی در کنار آثار آهنگسازان معاصر دنیا به اجرا در می آید.

به گزارش هنرآنلاین، شب موسیقی مینیمال برای پیانو ۲۷ و ۲۸ ژوئن مصادف با ۶ و ۷ تیرماه در کشور فرانسه برگزار می گردد که برای اولین بار در این شب در کنار آهنگسازان بزرگ دنیا، نام یک آهنگساز ایرانی نیز به چشم می خورد.

در این شب ۱۷ قطعه از ساخته های احسان صبوحی آهنگساز معاصر کشورمان توسط نیکلاس هورواث نوازنده برجسته پیانو در کنار قطعاتی از آهنگسازان دنیا همچون مورتون فلدمن، جان کیج، جان آدامز ، فیلیپ گلس، آروو پارت، یان تریسن، توماس ادس، لا مونته یانگ و هانس اوته اجرا خواهد شد.

این ۱۷ قطعه از مجموعه «موسیقی- هایکو» ساخته صبوحی انتخاب شده که شامل بخش‌هایی چون تکوین، فصل بهار، بیداری زمین، ای عشق…، نور سرد، سنگفرش و … است.

موسیقی- هایکو عنوانی ابداعی و پیشنهاد شده توسط احسان صبوحی است که می تواند به عنوان یک فرم بدیع در کنار فرم های دیگر نظیر (دو تایی، سه تایی و روندو) بسط و گسترش یابد در واقع ایده فرمِ موسیقی-هایکو از شعر هایکو گرفته شده است.

صبوحی که به نسل تازه آهنگسازان موسیقی معاصر ایران تعلق دارد و تجربه های آهنگسازی خود را در سه حوزه موسیقی معاصر، اِکسْپریمِنتال، موسیقیِ چَشم و تُنال آزاد دنبال می کند این ۱۷ قطعه را به زودی در قالب یک آلبوم موسیقی منتشر خواهد کرد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.