اجرای «ارکستر سمفونیک آی سو» با رهبری کریستین شولتز و یونسی

۲۳ام بهمن ،

khabar«ارکستر سمفونیک آی سو» برنامه خود در جشنواره موسیقی فجر را به رهبری کریستین شولتز اتریشی و مازیار یونسی به روی صحنه خواهد برد.

 مازیار یونسی در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ضمن بیان این مطلب گفت: از آنجا که کریستین شولتز دو روز منتهی به اجرای ارکستر سمفونیک آی سو به ایران خواهد رسید بخش اول برنامه را او رهبری خواهد کرد و بخش دوم توسط من رهبری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: «ارکستر سمفونیک آی سو» از ۵ سال قبل با همکاری مجتمع همکاری های ایران و اتریش تشکیل شد که به واسطه ایجاد محیطی آکادمیک با حضور اساتید اتریشی بسیاری از نوازندگان با استعداد و تحصیلکرده دور هم جمع شدند.

رهبر جانشین ارکستر سمفونیک آی سو تصریح کرد: ما در برنامه ای که برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر تدارک دیده ایم قرار است در بخش اول هر چهار موومان سمفونی«دنیای نو» دوبورژاک را به رهبری کریستین شولتز اجرا می کنیم.

مازیار یونسی گفت: در بخش دوم نیز که به رهبری من اجرا خواهد شد سومین موومان از«چهار قطعه برای ارکستر» اثر حامی حقیقی، «سوئیت دریای سیاه» از کریستین شولتز، «پانیس آنجلیکوس» اثر سزار فرانک و آخرین رکوئیم ساخته موتزارت را به روی صحنه می بریم.

وی همچنین افزود: من نیز مانند بسیاری از اهالی موسیقی انتظار دارم این هنر و همین جشنواره موسیقی فجر مانند سایر جشنواره ها حمایت شود؛ حداقل مانند جشنواره مد و لباس که دومین دوره خود را امسال پشت سر گذاشت و حمایت ها و تبلیغات بسیاری داشت از بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر نیز اینگونه حمایت شود.

ارکستر فیلارمونیک آی سوی در روز ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

بیست  و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی از ۲۵ بهمن ماه تا اول اسفند برگزار می گردد.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.