اجرای ارکستر مهرنوازان نشاط در جامعه را به همراه دارد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

فرهاد فخرالدینی در نشست خبری کنسرت ارکستر مهرنوازان/

رهبر ارکستر مهرنوازان گفت: تا قبل از روی کار آمدن دولت تازه هنرمندان روی خوش ندیدند و نتوانستند کار کنند و من بنا بر نارضایتی از عملکرد دولت قبل کناره‌گیری کردم چرا که کسی نبود بگوید به چه سبب ارکستر ملی تعطیل شده است. درحال حاضر در دولت تازه وعده‌هایی شنیده می‌شود که شیرین و قشنگ است اما ما منتظر عملی شدن این وعده‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت ارکستر مهرنوازان که ۱۳ و۱۵ اسفند ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، با حضور فرهاد فخرالدینی و سالار عقیلی صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر مهرنوازان دربارهٔ همکاری دوباره‌اش با سالار عقیلی گفت:‌ عقیلی خواننده جوانی است که بر کار و صحنه تسلط دارد. او نسبت به یادگیری متعهد است و همواره در حال تلاش برای پیشرفت است.

او ادامه داد: امیدوارم این اجرای ارکستر مهرنوازان گامی در راه احیای موسیقی ملی ایران باشد.

سالار عقیلی خواننده ارکستر مهرنوازان نیز دربارهٔ حضورش در کنار فرهاد فخرالدینی گفت: خوشحالم که بار دیگر فخرالدینی را بر روی صحنه می‌بینیم. سبب افتخار هر خواننده است که در کنار این رهبر ارکستر به روی صحنه برود.

عقیلی با اشاره به قطعه‌هایی که در این کنسرت اجرا می‌شود اظهار کرد: برای این کنسرت قطعه‌های بسیاری آماده اجرا داشتیم که همین مسئله تصمیم‌گیری و انتخاب را برای ما سخت می‌کرد. به هر حال قطعاتی را برای این اجرا برگزیدیم که جملگی آثاری تازه در موسیقی ایرانی می باشند. ضمن این که ما هم‌اکنون این آمادگی را داریم تا برای کنسرت بعدی هم قطعات آماده را به اجرا دربیاوریم چرا که همکاران من فعال می باشند و همیشه دستمان پر است واین اجرا تنها یک نمونه است و بسیار پربار و خاطره انگیز خواهد بود.

او ادامه داد: برای این کنسرت قطعاتی از آثار علی تجویدی، همایون خرم، جواد لشگری و فرهاد فخرالدینی را اجرا می‌کنیم.

عقیلی دربارهٔ ثبت ارکستر مهرنوازان گفت: مهم نیست که این ارکستر را چه کسی به ثبت رسانده بلکه مهم بازگشت فرهاد فخرالدینی به صحنه بود. تمام دغدغه من حضور دوباره ایشان در کنسرت‌های موسیقی بود.

خواننده ارکستر مهرنوازان دربارهٔ احتمال برگزاری این کنسرت در شهرستان‌ها تصریح کرد: رفتن ارکستر به شهرستان‌ها هزینه‌ای در حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان در بر دارد. اگر اسپانسری باشد که این هزینه‌ها را تقبل کرد ما حاضریم همین فردا برای اجرا به شهرستان‌ها برویم.

عقیلی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به بعضی از منتقدان، به کنسرت‌های متعددش را اینگونه داد: هنرمندان مطرح در کشورهای اروپایی برنامه‌های یکسال آینده‌شان مشخص است. آنها در طول سال اجراهای بسیاری دارند و به جاهای بسیاری سفر می‌کنند اما متاسفانه در کشور ما اگر هنرمندی بسیار به صحنه برود به او می‌گویند که فلانی پرکار است. کار ما هم همین اجراهاست. تا جوان هستیم باید کنسرت بگذاریم و به جاهای مختلف برویم.

در ادامه رهبر ارکستر مهرنوازان دربارهٔ غیبت دو ساله‌اش در صحنه موسیقی گفت: ما برای اجرا امکانات و صحنه می‌خواهیم، متاسفانه در کشور ما از موسیقی حمایت چندانی نمی‌شود. همین الان هم که این اجرا را داریم برگزارکننده آن که بخش خصوصی است ریسک کرده است.

فخرالدینی دربارهٔ تغییر دولت و تحولی که در عرصه هنر بوجود آمده، گفت: در دولت قبل هنرمندان روی خوش نمی‌دیدند. من هم بنا به نارضایتی‌ام از عملکرد آن دولت از اجرای کنسرت کناره‌گیری کردم. خوشخبتانه امسال آقای مرادخانی به معاونت هنری آمدند که من نسبت به ایشان شناخت خوبی دارم و می‌دانم که برای کار کردن آمده است.

فرهاد فخرالدینی دربارهٔ سبب غیبتش در بیست‌ و نهمین جشنواره موسیقی فجر گفت:‌ هنوز خواسته‌های من و همکارانم در عرصه موسیقی محقق نشده. آرزو دارم که روزی همه هنرمندان با عشق و مهر به کارشان ادامه دهند. حرفهایی که امروز گفته می‌شود قشنگ می باشند و به دل می‌نشینند اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است.

 رهبر ارکستر مهرنوازان تاکید کرد: من منتظر عمل هستم. اگر این وعده‌ها محقق شود به طور حتم باز هم با دوستانم در خدمت علاقه‌مندان به موسیقی هستم. امسال از من برای بودنم در کنار جشنواره دعوت شد اما تا انتظاراتم برآورده نشود هرگز به جشنواره نمی‌آیم.

فخرالدینی اظهار کرد: اجرای گروه‌هایی مانند ارکستر ملی و ارکستر مهرنوازان نوعی نشاط را در جامعه در پی دارد که باید این نشاط به جامعه ارائه شود.

او در پایان این نشست دربارهٔ ارکستر ملی گفت: این ارکستر باغی است که میوه‌هایش می‌رسد، می‌ریزد و می‌گندد و کسی نیست که این محصولات را جمع‌آوری و به بازار بفرستد.

آهنگساز مجموعه امام علی(ع) دربارهٔ قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود،‌ گفت: سه تابلو از سوئیت ابن سینا که از ساخته‌های بنده است،‌ دور جوانی اثر جواد لشگری،بهار دلکش اثر درویش‌خان، رنگ شرقی اثر علی‌اکبر قربانی‌، خوش آمدی که متاسفانه نام آهنگساز آن را نیافتم، وای از شب من اثر همایون خرم،‌ نازنین یار من اثر جواد لشگری،‌چرا خاموشی اثر فخری ملک‌پور، بهارمن اثر علی تجویدی، خاک مهرآیین اثر علی اکبر قربانی و قطعه گیسو از جمله قطعاتی می باشند که در این کنسرت اجرا می‌شوند و تنظیم بیشتر قطعات کار شهرام توکلی و علی اکبر قربانی است.

سالار عقیلی نیز اظهار کرد: برای اجرای این برنامه قطعات بسیاری داشتیم که سبب شده بود تصمیم گیری برای انتخاب آهنگ سخت باشد. در این کنسرت آثاری خاطر انگیز اجرا می‌شوند که امیدوارم چند شب به یاد ماندنی را رقم بزند.

شهرام توکلی نیز گفت: تمام تلاش ما این بود که درعین حال که ماهیت اصلی آهنگهای قدیمی حفظ می گردد اما یک نوا و موسیقی امروزی را به گوش مردم در بازسازی برسانیم. بسیاری از آثاری که دراین سالها اجرا شده احساس می شد کاری است از ارکستر سمفونیک در حالی که ارکستر ملی این کار را انجام داده است.
 

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.