اجرای افزایش مرخصی زایمان مادران نیازمند تأمین بودجه است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای افزایش مرخصی زایمان مادران از ۶ ماه به ۹ ماه بار مالی بسیاری برای دولت دارد و اجرایی شدن آن نیازمند تأمین بودجه است.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با فارس گفت: بعضی‌ از طرح‌هایی که مطرح می‌شود متأسفانه به سبب نداشتن بودجه مالی مناسب اجرایی نمی‌شود و از جمله این طرح‌ها بیمه زنان خانه‌دار است که هم اکنون به سبب نداشتن بودجه اجرایی نمی‌شود و امیدواریم در بودجه ۹۳ منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شود.

وی هم چنین با اشاره به بیمه زنان خانه‌دار گفت: بیمه زنان خانه‌دار نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که منتظر تأمین منابع مالی است و تا زمانیکه منابع مالی آن تأمین نشود اجرای آن با مشکل مواجه می‌شود.

طرح افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل از ۶ ماه به ۹ ماه که در دوران دولت دهم و در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران برای افزایش جمعیت تصویب و ابلاغ شده بود، و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم متوقف شد اما با بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بار دیگر اجرایی شدن آن مطرح شد که متأسفانه تا کنون خبری از اجرایی شدن آن نیست و بیمه تأمین اجتماعی اجرای افزایش مرخصی زایمان را مشروط به گرفتن مصوبه تازه از هیأت دولت کرده است تا منابع مالی آن تأمین شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.